From the heart

Du kommer störa dig på att jag blandar svenska och engelska. Du kommer störa dig på att du inte fattar vad jag snackar om. Du kommer störa dig på att det inte är vackert skrivet - jag är inte naturligt talented for writing (Min syster är). Det är din loss, inte min.


Idag lyssnade jag på texten till en av mina (nuvarande) favoritlåtar. Det är inte så att jag inte kunde orden innan, för jag har sjungit låten i en månad, men idag lyssnade jag till innebörden. Den var... sann. Jag tror den är sann för många.

I loved you once, needed protection
You're still a part of everything I do
You're on my heart just like a tattoo


Är det inte så? Loved you once - då kommer du alltid vara kvar. On my heart like a tatto - Du försvinner aldrig. Okej, du kanske inte är the one längre, du kanske inte ens spelar roll längre (men det tror jag inte på fullt ut) men fortfarande, du är fast där. Du har märkt mig. (Folk märker varandra). Jag tror det. Jag har människor som märkt mig, en allra mest. Det är inte det att den här människan är aktuell längre. Det är inte att man vill vara med den (men ibland funderar man allt på hur det hade varit) men den finns där. Vi kallar det väl minnen, de the parts of våra tankar som inte längre är aktuella. Dom (människorna) har påverkat oss, och därfor finns dom alltid där. Like a tatto.



Dock tror jag inte alla är det. Du vet själv vilka som verkligen betydde något, och vilka som bara fanns där, för att just då passade det sig väldigt bra, vare sig du var galet kär eller inte. Klart du tyckte om dom, klart du brydde dig, men dom var aldrig SÅ viktiga.

Än så länge kan jag nog säga att jag samlat på mig fyra -olika- exempel. (Fem om vi ska räkna Chad, men jag skall inte ta upp honom ikväll). Ett utav dom var väldigt viktigt för stunden, tror jag, och troligtvis påverkade det mig (för alla människor påverkar dig) men det finns inte kvar. No tattoo. Jag kan inte svara på varför, jag trodde nog det var viktigare än vad det var. Ett annat är väldigt komplext. Jag kan inte ens själv säga vad det är, men jag tror inte det är ett märke. Jo, till en viss del, men inte i den bemärkelse att det kommer räknas till något av det viktiga senare (vilket jag kanske trodde från början). Sen är det dom andra två. Dom som är. Dom som inte vill gå sin väg, trots att de borde. Men det är väl där låten kommer in. Det är väl där texten jag förstod idag ersätter vad jag skriver här.



If I live every moment
Won't change any moment
There's still a part of me in you
I will never regret you

You're on my heart just like a tattoo

Jag vet någon som beskriver det här rätt bra, det jag snackar om. Någon som är ett bra exempel.

Jag känner inte jag får fram riktigt vad jag menar, det är pretty hard att få ner det väl formulerat, men det gör inget. För jag skriver inte for dig. Du är välkommen att tolka och känna precis vad du vill, men du skulle behöva gräva djupt för att få ut vad jag tänker. Men det gör inget.


Keep my hand in the fire
Sooner or later I get what I'm asking for


Det är faktiskt lite sjukt, eller ironiskt, eller bara allmänt konstigt. Men allt för ofta har det gått min väg, utan att jag behövt göra något, något svårt.. Jag tänker inte utveckla det här mer, och snacka om dom gånger det inte hänt (än), för då drar jag in er i en salig röra.. :D

Jag brukade göra såna har inlägg hemliga förr (för på lunar kan man det), och då var det bara en person som kunde läsa (den som vet mest/allt). Blogg.se har inte den funktionen, sa jag får väl helt enkelt ta och dela med mig utav det. Quite a shock, ha? ;)



Jag skulle kunna fortsätta skriva nu, men jag gör inte det. Kanske fortsätter jag en annan dag, med en annan låt.

Är det det här som efterfrågades, då min blogg utsågs till den sämsta? Istället för uppdateringar om vardagslivet, some thoughts from the heart?


image81


Kommentarer
Postat av: mormor

Får väl hoppas att jag lämnat ett märke den dag jag vandrat vidare.
Kram

2007-12-31 @ 14:48:20
Postat av: Mamma

Du har en fantastisk talang att skriva och ett underbart sätt att uttrycka dig. Jag älskar dig!

2008-01-01 @ 11:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0