Flyttstädning

Så var man igång med flyttstädningen nu då.. Jenny kom hit vid halv tio så satte vi igång med att bära ned saker i källaren för att sen tömma skåp och lådor i köket. Sedan satte vi igång med städningen. Får väl säga att jag vet ett par saker i livet som e roligare än att städa, speciellt flyttstäda. Att skrubba på diverse konstiga ställen som inte blivit skrubbade på hundra år är fan ingen hit alltså.. Dock får jag säga att det blir tusen gånger roligare när man är två :) Speciellt när man själv är urusel på det och partnern man skaffat sig är världsbäst :P I alla fall.. har även frostat av frysen, något vi trpligtvis inte gjort sen vi flyttade in (2001) och som verkligen behövdes.. herregud.. Så jävla massa is.. kände mig som världens eskimå när jag satt där och högg i isen med en bordskniv :P

Ska väl fortsätta imorn :) Tror jag tömmer mitt rum helt och stora delar av köket. Ringde  en kvinna idag som ville kolla på bokhyllan, fan va glad jag blev. Ringde ju en tomte i tisdags som skulle komma igår, men inte fan hörde han av sig så jag tänkte att "ja då får jag väl slänga den då", men så ringde den räddande ängeln och blev alldeles lyrisk när hon hörde att jag bara ville ha 30 spänn för den, så det blir nog bra. Hon kommer och kikar på den senare, får la hoppas hon vill ha den. Känns så tråkigt att slänga hela och fungerande möbler bara för att man inte har plats att lagra dem. Datorn var det dock värre med... får ge den till Cosmin så får han sålt den förhoppningsvis :) Ska sätta mig och bränna ut bilder, musik och program sen.. fan va roligt då.. INTE

Fan.. inte många dagar kvar nu alltså.. känns jäävligt skumt... men det blir nog bra.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0