Det var ett tag sen...

Nu kanske jag blir lite levande igen. Har inte varit det sedan jag åkte till Tyskland, allt pga en bok.. eller rättare sagt fyra.
Det var såhär: Av en slump visade en person mig en trailer till filmen Twilight.. hade aldrig hört om den innan. Såg den och insåg att det där kommer var en skitbra lovefilm... kunde inte ladda ned den, den hade inte kommit på bio än upptäckte jag.. Dock insåg jag, på något sätt, att den är baserad på en bok. Tänkte väl att den boken får jag ta och läsa någon gång. Sen skulle jag till tyskland.. såg att boken fanns på flygplatsen, på engelska t o m vilket var ett stort plus. Köpte den och började läsa.. kunde knappt lägga ifrån mig den sen. Jag blev obsessed.. helt och hållet. Dock kunde jag ju inte läsa hela tiden, herregud var ju hos Maria och njöt av den tiden samtidigt.. men på kvällarna vart det läsning. Boken tog slut på den fjärde dagen.. shit vad panikslagen jag blev, jag skojar inte när jag säger att jag kände ett fysiskt begär att få tag i uppföljaren.. lyckades få Maria till att ringa en bokhandel som tog hem boken, så jag fick den på lördagen. Två dagar efter jag kom hem till Sverige köpte jag de andra två böckerna, trots att jag inte var klar med den andra och att dom var svindyra. Jag kunde inte riskera att stå utan den dagen andra boken tog slut. Igår avslutade jag den fjärde... Nu har jag laddat ned filmen.. vet inte om jag vill se den, för det finns inte en chans i världen att filmen ens är hälften så bra som första boken, det går inte... men sen och andra sidan, alla möjligheter att få suga in den här berättelsen vill jag ha... Så den lär ses.. förr eller senare..

så.. läs den, och läs den på engelska. Det gör ont i mig när jag ser böckerna med de svenska titlarna och bläddrar i dom.. det är fel, det ska vara engelska.. jag har blivit skadad ^^

Så nu helt plötsligt har jag ingen anledning att vara helt antisocial längre... får jobba på det dära :P

Rättegången var i tisdags.. eller aa, skulle ha varit. Han kom inte dit så det blir uppskjutet några månader.. Nästa gång har dom begärt att han ska hämtas av polisen... så då blir det av, om dom nu hittar honom... gör dom inte det kan det gå så illa så att gången därpå (för nej nej, det går ju inte o skita i alltihopa) så häktar dom honom innan... Det är helt SJUKT. Jag menar, det står inte i proportion till "brottet", och det kommer ju verkligen inte göra den här "situationen" (som inte ens finns längre) bättre, snarare tvärtom. Men vi kan inget göra åt saken överhuvudtaget.. suck.

Får väl bjuda på en låt med, enjoy


(Secondhand serenade - Stay close, don't go)

Kommentarer
Postat av: shamu

ja sag twilight nara dar sen..kan saga att ja o mona mer an alskade filmen ..kan tanka mej att boken e mkt battre ..o killen e helt underbar!! ..hoppas du kmr njuta lika mkt ..om du inte sett den an:d..SES I WIEN DAA..HAHA ..PUSSS

2008-12-05 @ 15:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0