Valdigt ologiskt faktiskt

Pa tal om mina nya skor; jag har ett problem. Nu ska jag inte lova er att det galler overallt, for jag vet inte om det varierar fran marke till marke, men jag rakar ha lagt marke till det hos de marken som jag anser vara ratt stora. I vilket fall. Skostorlekarna. Dom ar fucked up. Jag har stl 36 ½, och om du letar efter joggingskor eller sneakers hemma sa ar det inte svart alls att hitta skor, dock har du problem om du vill hitta skor pa typ.. din sko eller ngt, men det spelar inte sa stor roll. Grejen e den att har anvander dom ju lagre siffror, men man tycker ju inte att det borde orsaka problem. Ha! Tji fick jag. Av nagon anledning sa finns inte 36½, men 37½ finns, det ar namligen 6, sen hittar vi 37 som en 5½ och da tycker man ju att det vore javligt logiskt om 5 var 36½. Det ar det inte. 5 ar 36. Jag tycker det ar JAVLIGT ologiskt. hur fan kan man hoppa en europeisk stl men bara en halv amerikansk. Javligt cpigt. Och det ska ju tillaggas att 36orna verkligen e 36or med, och 37orna ar 37or. Ja fattar inte :P
Vad som ar ANNU mera mysko ar att de skor jag hade me mig fran Sve ar olika. Ett par som det star att dom e 36 sager att dom ar 4½ i USA, medans de andra, som sager att dom e 36 skulle vara 5½ har. Det skall aven tillaggas att bada sager sig vara 22.5 cm. Jag fattar fan inte. Men men, storre problem finns det la i varlden :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0