Will u marry me?

Det har kommer vara annu en diskussion som jag anser amerikanerna leder, attityden angaende aktenskap. Nu kommer det har vara valdigt generellt, och jag kan ha helt fel, men det har ar min uppfattning; Giftermal tas pa valdigt mycket storre allvar har an hemma, speciellt vad det galler unga, men jag ska borja med vad det galler alla. Och nej, inte heller detta inlagg kommer vara valstrukturerat och genomtankt, jag ska bara skriva, sa ja slipper bolla med det i huvet mer. Iaf...
Sverige maste vara landet som uppfann termen sambo. Svenskar verkar alska att vara sambo, vem behover gifta sig nar man kan vara sambo? Det ar sa mycket ENKLARE att vara sambo, for skiter det sig ar det sa mycket lattare att reda ut allt, utan skilsmassa. Man behover inte gora ett sant stort commitment, man ar inte lika bunden, man ar inte last, det behover inte vara for alltid (om ens aktenskap ar det i sverige). Men ar det verkligen sa det ska vara da? Jag menar, jag rakar vara en san som tror att aktenskap ar hur det bor vara, och det ar det basta att gifta sig och stanna kvar med den mannskan, jag menar, det gor allting sa mycket lattare och sakrare. Problemet ar bara att folk inte gar in i ett forhallande med tanken om att det ska halla for alltid, speciellt inte unga. Har har jag traffat folk som pa allvar snackar om att dom inte vill ga in djupt i en relation med nagon om dom inte tror det kommer funka for aktenskap. Sag mig NAGON i min alder i Sverige som skulle yttra den asikten, som dessutom ar kille. Jag tror inte det ar manga. Jag sjalv hade inte sagt det. For i Sverige ar det inte riktigt realistiskt att du gifter dig nar du e 22 och sen haller det, i alla fall inte sa som jag uppfattat det, men jag kan ha valdigt fel.
Hum.. vart ville jag komma? Jo.. Har ar skilsmassa inte lika accepterat som hemma (verkar det som), och jag har alltid tyckt att det ar daligt, men jag vet inte om jag gor det langre. Jag menar, gifter du dig ska du banne mig vara med den mannskan for ever (klart det finns undantag men ja tanker inte ga in pa det). Eftersom det verkar tas sa latt pa skilsmassor i Sverige tror jag inte att folk kampar lika mycket for sitt aktenskap. Jag menar, jag tror faktiskt inte att dom flesta som skiljer sig verkligen kamper sonder. Jag tror inte det, spc inte dom som gifter sig unga och som inte har barn, och det ar fel. Dom borde kampa tills dom dor, nastan iaf. Jag vet inte, borjar sluddra nu, men iaf, folk bryr sig mer har, och folk ar installda pa att dom ska gifta sig. Det ar fan inte folk i Sverige, inte dom jag kanner.
En kompis har berattade att han har borjat traffa en tjej har som han gillar, men hon har cancer och har val inte direkt nagra goda chanser till att leva lange, lakarna hade gett henne 3 manader for ett tag sen. Det ar sorgligt, (och det har ar ett totalt sidospar btw) men det var sa vi kom in pa att diskutera aktenskap. Han skamtade lite och sa att det ar varsta "A  walk to remember" situationen och hade han haft pengar hade han latt gatt och gift sig med henne. Jag menar, inte en javel i Sve hade sagt sa, for folk hatar aktenskap dar. Jag skulle vilja hora en enda av dom killar jag kanner yttra att dom pa allvar inom nagra ar vill traffa en tjej och gifta sig med henne. Tror att chansen e 0 for det. Och anledningen till att jag ens skrev ned detta ar for att forklara vart laten kommer fran, som for ovrigt ar riktigt fin.

Fan.. jag kanner inte riktigt att jag fick fram alla mina smarta tankar som jag har i  huvet. Allting e sa mycket enklare nar jag sitter i bilen. Iaf.. det jag vill ha sagt e att jag onskar att aktenskap sags lika seriost bland unga svenskar som det verkar gora bland unga amerikaner.


(Mandy Moore- Only hope) 
TIPS! Om du foredrar en manlig stamma, lyssna pa versionen av Switchfoot.

Kommentarer
Postat av: shomi

Fin lat..paminner om varan fyllekvall hemma hos Nina ..:d...

2008-02-23 @ 00:02:21
Postat av: Mamma

Hmmm... tänk, jag har aldrig varit gift även fast jag friat. Jag fick ett "Ja" men det var inte sant. Det skulle aldrig hända i USA!
Behöver du inte passa sjuka ungar???
Kram mamma

2008-02-23 @ 09:49:38
Postat av: Skrika

For de som inte vet vad en fyllekvall hemma hos Nina innebar kan jag saga att den inneholl ol, Tequila, mig, shomi, Rania, Cosmin, Dani och Vittorio, stora mangder ol och vatten i har, pa klader samt over ett helt lagenhetsgolv, mej och
Shomi i Alins pyjamasar vandrades ut mitt i natten med Dani och Vittorio for att kopa vatten. Fan, jag maste skriva ett inlagg om det ngn gang

och Mamma, nej inte sa mkt faktiskt ^^

2008-02-23 @ 16:24:44
URL: http://skrikas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0