Kondomer - "Nej GUD! Dom ar OSAKRA!"

Igar larde jag mig manga intressanta saker. Det mest chockerande (vilket fick mig att vilja kasta en stekpanna i mina vanners huvud) var att tyskar (i alla fall dom jag umgas med) inte tror att kondomer ar sakra preventivmedel. Och det var inte sa att dom vara var lite tveksamma till deras sakerhet, nej nej, reaktionen var galen och dom dog nastan av skratt nar dom fick hora att vi svenskar minsann vet att dom fungerar mycket val. Nej nej. Kondomer ar osakra  och gar sonder jattelatt och det marks ju inte ens. Och vada kontrollera efterat? Da har det ju redan hant! (Men i de fall dar de spricker, vilket skall vara 1% av fallen sedan kondomer ar 99% sakra, kan man ju ta ett dagen efter piller?) NEJ!! Dom blir man sjuk av! Usch dom kan vi inte anvanda! Nej nej, det enda vi kan anvanda ar p-piller, for det ar SA sakert! (Ursakta det ar 99% det ocksa) Jo vi kan forresten anvanda p-stav ocksa, men kondomer? Nej nej nej! Det ar skrattretande OSAKERT!
Allvarligt talat, jag trodde jag skulle do. Jag vet inte vad det ar for fel pa tyska sexualupplysare, men det var inte mycket dom fick ratt in i skallen pa sina elever. Du kan tra en kondom over huvudet, tro mig, den spricker inte av en snopp.

Larde mig aven igar att servitorerna pa UNE Chicago Grill ar lika underhallande som servitorerna i svarta havet :P Haha! Killen som hade hand om varat bord stannade till onodigt manga ganger for att fraga om onodigt manga saker. Hojdpunkten var val att vi inte behovde betala for desserten ;) "Don't worry about the dessert, it's on the house". Bra jobbat!

Och ja, jag at lite socker igar, men det gor inget for det var lordag och jag vet att min socker teori stammer och att det fungerar att vara utan. :)

Vi var ju som sagt pa TjMaxx igar, aven pa Marshalls (samma sak typ). Jag hittade faktiskt saker :) Kopte en svart sweatshirt (killavdelning, XS :P), svarta sweatpants (damavdelning :P) och en jacka, typ. Behovde val inte riktigt den sista, men den var riktigt snygg och kosta bara $16 ;) Maria och Sanja var mycket varre, dom kopte massa saker dom inte behovde :D

Idag var jag valdigt duktig forresten, for jag var ute pch sprang. Jag ska bli smal ^^ Det var dodstrakigt, men jag kanske verkligen kan borja, och da javlar ska ja bli smal ^^ (Vagde mig for forsta gangen igar har, och jag kan saga att jag vager mycket. Har val gatt upp lika mycket har som jag gjorde i sve, vilket  betyder att jag har en del att ga ner :P).

Idag kanske det blir bowling ;)
 


( The Last Goodnight - Pictures of You )

Kommentarer
Postat av: Deutsche Köns-krankheitsFörbundet

För att kunna fortsätta "sprida vår verksamhet" är det viktigt att såna som du, svenska flicka, inte försöker vilseleda våra fina, tyska ungdomar.
Tänk vilken förödande effekt det skulle kunna ha för oss!

2008-01-07 @ 00:01:37
Postat av: grandma

Avhållsamhet är 100% säkert!!!!!!!!!!!!
Jag ska också bli mindre, utan att springa!

Till sôstera. Ring maj.

2008-01-07 @ 10:30:26
Postat av: Fräulien Becker

Deutsch Köns-krankheit........
Meinst du das die junge Schwedich nicht gut
sind?

2008-01-07 @ 16:40:19
Postat av: Deutsche Köns-krankheitsFörbundet

Gut oder nicht gut... Det beror på perspektivet. Men inte ur den ironiska avsändarens perspektiv för hon försöker ju övertyga de tyska flickorna att det skulle vara BRA att använda "capot anglais" (engelska regnrockar, som fransmännen av någon anledning säger)... och av tyskornas inställning får man väl anta att de istället föredrar att sprida både det ena och det andra! Fri tolkning förstås, men kanske värd att funderas på. (Fast de kanske använder både och, samtidigt... det vore en helt annan femma förstås.)

2008-01-07 @ 18:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0