Confused

Just nu, om man ska ta vad som star svart pa vitt, sa kommer jag att fa gora provet i Sthlm. Dock ar det faktiskt ganska konstigt ifall det ar sa systemet fungerar.

Vad som star pa KI's hemsida ar foljande:

"I steg 1 beslutas vilka personer som ska gå vidare till det skriftliga provet i steg 2. Rangordningen sker dels utifrån högskoleprovsresultat (cirka 200 sökande) och dels genom att de av de högst rangordnade i betygsurvalsgrupperna (BG och BF) i urval 2 från föregående termin som tackat ja till utskickat erbjudande om deltagande i steg 2 kallas. "


Vad jag forstar sa ar det precis vad jag har gjort, tackat ja till utskickat erbjudande. Det kom ju ett papper hem till Maria som var ett erbjudande om PIL och som vi skickade in. Dock trodde jag att det var mer som en ansokan, alltsa att det kunde mig en chans att fa skriva provet, men att detta skulle lottas. Men det star svart pa vitt, att de 200 hogsta reserverna fran i varas far erbjudande. Fragan ar da, hur vet dom att alla tackar ja? For meningen ar ju att det ska vara cirkus 200 som gor provet baserat pa betygen, alltsa reserverna, men hur vet dom att typ 200 kommer tacka ja? For om typ halften inte gor det, da blir det ju bara 100 som dom kan kalla. Darfor borde dom val skickat ut det till fler sa att dom kan ha lite spill. Jag vet inte. Skrev ett mejl och fragade, fick inte riktigt svar sa jag skrev igen, eftersom min sits ar lite komplicerad da jag ar har borta. Tror priset skulle kunna ett par $100 billigare om jag kunde bestalla nu istallet for om tva veckor. Men vi far val se. Sa... kommer du upp till Sthlm?


Kommentarer
Postat av: syster

Har precis mejlat dig en del info som jag tagit reda på om detta... good luck! :)

2008-03-20 @ 09:47:10
Postat av: grandma

Så klar jag kommer.
Kramar.

2008-03-20 @ 10:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0