Priorities in life

Haha, ar det inte lite forundrande hur man analyserar sig sjalv ibland.

Gjorde ett quiz pa facebook (sant man gor nar man har nada att gora) dar man skulle ranka sina priorities in life och alternativen var val typ, pengar, jobb, karlek, vara gift, vara singel, ha hus, barn, vanskap, ha bil, familj. Mina svar e lite halvsorgliga. Eller aa, dom sjalv. Jag var val iaf lite mansklig och satte karlek forst, for det ar ju faktiskt viktigt. Efter det kom att vara gift, tror jag. Tror jag har nagot komplex dar eftersom min mamma inte varit gift, sa vet jag inget daligt med det, sa det maste jag bli. Sen kom pengarna, nastan. Jobbet kom forst. For har man jobb, da har man pengar, och pengar ar javligt viktigt. Det var nastan sa att det hamnade overst pa listan. Det ar val nagot komplex dar med. sen visste jag inte riktigt vad jag skulel ta, men jag har for mig jag korde pa barn, for det ar val sant dar som gor en lycklig hela livet har jag hort? Sen va de ju de dar med familj vs. vanskap, men ja tror jag korde pa familj for vad jag lart mig ar det den som ar stucked med dig. Sen kom vanskap, alltsa pa 7e plats. Dar ser man. Sorglig e jag. Sen kom bilen. Singel planerar jag inte att vara i  mitt liv, som sagt, gift ska det vara. Usch.

Sa ja.. att komma in pa den har forbannade javla satans helvetiska skitutbildningen AR viktigt. Planen skiter sig ratt grovt annars. Varsegod. Avsluta den utbildningen, ha din framtid sakrad. Det rakar kannas ganska viktigt faktiskt. "Kanske ska du bli nagot annat Erika" e vad dom sager hela tiden. Ja men va fan da? Nae.. det funkar inte. Risken finns ju att det slutar med att man hamnar i ngt smutsigt land nagonstans krossandes sitt liv, men da far man val gora det.

Maste dock saga att jag ar positivt overraskad over hur stottande mina hostparents ar. Dom tycker det ar "exciting" och pratar jattemkt om det. Vi far val se.


( Colbie Caillat - Realize )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0