Dessa skor + lite till

Okej, det ar inte forsta gangen jag sager det men det ar sa sant; jag hatar det har landet! (I hate this country). Vi akte upp till Nashua idag, och ni vet redan varfor. Jag traskar in pa Lady Footlovker och tar ner den vackra skapelsen fran hyllan, kollar storleken (EUR: 36.5 (EXAKT MIN STORLEK) US:6 (INTE ALLS MIN STORLEK), testar skon med storsta smilet pa lapparna... tror ni den passar? NEJ!! Den satans javla skon ar for stor. Jaja tanker jag, dom far val hamta en mindre. Tror ni att dom hade en mindre? NEJ! "Vi tar bara in dom ner till storlek 6." Tack... tack! Jag fragar om hon vet vart jag kan fa tag i skon mer (for jag kommer inte aka upp till Nashua igen) och hon svarar att.. ja.. jag far val ringa Nike. Okej sager jag, skriver ner numret pa skon (som korkade bimbon i affaren inte kunde utan vi fick ta skon sjalva och skriva ned) och gar darifran, allmant sur. Nar vi kom hem (vi gjorde annat idag med, men jag drar skohistorien forst) ringde jag Nike. Fick prata med nagon spansk kille som sa att han skulle hjalpa mig.. Ja du, det gick inte sarskilt bra. Jag gav honom skonumret och det tog val honom cirkus 5 minuter att hitta den satans skon, for att han da skall konstatera for mig att nej, deras Nikeaffarer saljer inte denna sko, och dom har den heller inte pa sin webpage. Sa jag kan inte kopa skon. Dom tillverkar den, men inte fan saljer dom den. Sa efter ett 15 min lang samtal dar jag idiotforklarat honom cirkus fyra ganger blir slutsatsen att jag far ringa lady footlocker istallet. Fine tankte jag, och ringde. Nej nej, inte heller dom har den satans modellen pa sin hemsida, men jag kan ju ta och ringa runt till dom andra lady footlocker affarerna. Jo tjena, den narmaste ar i Natick Mall, cirkus 26 miles fran Maria. Sotaste horredu! Har jag tid med sant? Nej. Sa.. jag far nog leva utan mina skor. Skitliv. Har ar dom iaf :)

image154

Men som sagt, vi gjorde annat idag, mer an att misslyckas med mitt kop av skor. Vi gick in i en underkladesbutik, eftersom gardagens besok pa H&M vart en stor besvikelse. Till skillnad fran igar var dagens forsok himmelskt. Vi gick in, tjejen som jobbade kom fram och fragade om hon kunde hjalpa till varpa jag sa att jag ville ha en BH som jag kan konvertera till halterneck. Vilken storlek? fragade hon varpa jag sa, well... I gained weight here so I have no idea. Hon tog fram mattbandet och matte varpa hon gav mig en storlek jag trodde var alldeles for stor, men jag far val lita pa henne tankte jag. Sen tog hon fram en BH och sa till mig att testa. Jag gick in till provrummet och testade, och gissa vad? DEN PASSADE! Ni forstar inte hur skon kanslan av att ta pa sig en BH som passar ar. Herregud, jag blev superlycklig. Sa efter en stund traskade jag ut med en vit och en svart darifran, spenderade $48. Det kanns mycket, men det ar inte det, for det ar samma som jag hade fatt betala for skitbharna pa H&M som inte ens finns langre. YES!

Efter turen i mallet akte vi till downtown Nashua for att hitta ett fik. Slutade med att vi hamnade pa nan sot liten restaurang med en liten uteservering och vi lyckades fa dom till att servera hoss dessert, aven fast det var lite for tidigt :) Sanja drack Kaffe bara, Maria tog nagon pound cake (typ citronkaka med glass och bar) och jag tog nagon chokladgrejs. (Ni kan ju kolla bilderna). Det tog dock en himla stund for det att komma in och efter ett tag kom nagon, typ chef eller nagot, och sa att dom hade prblem med chokladgrejen, men dom skulle ta och servera den anda, dock skulle den vara "on the house" - nice! Sa for denna underbara sak betalade jag $3, dricks ^^

image155

image158

Efter detta drog vi hem for Sanja skulle gora nya slingor i mitt har. Det funka bra, dock blev det kanske lite ljust men va fan, det forsvinner ju efter ett tag anda ^^
Forresten, jag tror aldrig att jag berattade att min absoluta favorit tjocktroja har kommit. Jag berattade forresten inte ens att jag bestallde den, och jag tanker inte babbla om den sa mycket heller. Men jag alskar den. Forsokte ta ett ok kort sa ni kunde se bade den och haret, fast spegeln ar grovt smutsig och ja.. jag ar snyggt osminkad som vanligt, men sant syns inte. Skitsam, varsegod.

image159

Efter harfixningen akte vi till Grotons pizzeria och at. Det var okej :P Sen nar vi var klara och var tillbaka hos Maria stannade jag bara en liten stund. Jag tankte att jag skulle aka hem sa jag kunde se reprisen av OTH kl 9. Tror ni det var nagon? NEJ! Skitland sager jag bara! Nagot som dock ar intressant ar att Michelle, som blev sjuk samma dag som jag och sa att det ar allergier, har ocksa tappat rosten. Vad det an ar vi har sa har vi samma sak. Mysko ar det. Far val se hur det blir med sanglektion pa tisdag - just nu har jag ingen rost att trana ens.

Det ar bara en vecka kvar nu. Sjukt ar det, riktigt sjukt. Far se om jag traffar Patrick innan jag aker, han ringde och sa han ville. Vi far val se vad tiden racker till. Maria kommer nog hit imorgon i alla fall for att se OTH, for nagot gym kan jag ju inte ga till. Livet ar hart.

gull gull!

Kommentarer
Postat av: syster

ser ju fint ut, både håret o tröjan! :-)

2008-05-13 @ 20:15:37
Postat av: syster

ser ju fint ut, både håret o tröjan! :-)

2008-05-13 @ 20:15:45
Postat av: Mamma

Nu førstår jag varfør din hostdad ville att du skulle stæda ditt rum :)
Kram

2008-05-15 @ 10:52:14
Postat av: Skrika

Det dar ar inte mitt rum mamma, det ar kallaren.. smarto :P

2008-05-15 @ 19:26:06
URL: http://skrikas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0