Tingsrätten 2 december? öh...

Jag är kallad till rättegång i Tingsrätten den andra december angående "iakttagelser beträffande ifrågasatt olaga hot den 22 augusti 2006 invid Nils Ericssonskolan i Trollhättan".

Är det inte patetiskt?

Vi ska dit för att berätta vad som hände för över två år sedan. Tror dom på allvar det är relevant längre, och att vi ens kommer ihåg något? Okej, det ska medges, det var meningen rättegången skulle ske för ett år sedan, i mitten av september, men även det? -ETT ÅR- efter händelsen, vad uppnår man då? Sen gick det ju inte att genomföra då, varken jag eller Shomi skulle vara i Sve så dom hade alltså inga vittnen. Jag sa till dom att jag kommer hem om ett år men trodde ju inte på fullaste allvar att dom skulle välja att ta upp det då, men jo då. Så vad händer nu då? Jo vi ska behöva släpa oss till Vbg för att snacka om en sak vi glömt för länge sen. Eller aa, ja o Malek, för Shomi är i Ro.

Eftersom det inte är relevant längre tyckte vi att fine, lika bra o lägga ned. Men gissa vad? Det GÅR inte. Malek får inte dra tillbaka sin anmälan eftersom det gått till rättegång. Han, som alltså är den som blivit utsatt, kan själv inte bestämma om han vill genomföra eller ej. Vägra gå dit kan han ju inte heller, det ger ju konsekvenser att inte gå dit. Jag hade en tanke om att jag skulle kunna säga jag inte vill dit för jag inte minns ngt, men jag tror inte det går. Så ja... det känns ju jävligt löjligt, men vi får la gå dit o se va som händer. 

Softa med livet - det kanske blir roligt :P

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kan ge dig en hel del vetenskapliga argument inom vittnespsykologin du kan stödja dig på. Sen blir väl inte rättegången som på TV kanske. Dessutom har de väl polisförhören att gå efter. Be att få läsa igenom dem. Där finns det mest relevanta materialet.

Kraaam

2008-10-08 @ 05:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0