Since I've been gone...

Ja... jag kan väl inte påstå att jag är en trogen bloggare som skriver kontinuerligt och alltid levererar bra inlägg.. men men så kan det vara. Hur som helst.

Shomi kom i fredags vilket var riktigt nice. Tråkigt nog jobbade jag men jag skyndade mig iväg till Trollhättan direkt efter jobbet :) Det blev chillkväll med grillning och mys med Shomi, Malek, Aleks, Kim och Erik plus Irma lite på slutet :) Riktigt trevligt hade vi fast det vart lite kyligt på slutet.

Lördagen spenderades hos Malek mest.. softade runt, handlade lite här och där.. Vart Lipz på kvällen i alla fall vilket var riktigt kul med tanke på att det var hundra år sedan jag och Shomi var där tillsammans :) Erik, Kim och Malek var med och kvällen blev lugn. Inga bråk med slisk eller fula tjejer :D haha! Okej, ja jag var irriterad i slutet med det hade sina skäl. Det var dock roligt att stifta bekantskap med en långhårig bosnier (eller serb? :S) som sjöng Run to the Hills på begäran ^^ Det är mycket som kan roa en.

Söndagen var ännu en softisdag. Dom målade och hade sig i Maleks rum och jag och Shomi vandrade mest runt som förr :) Malek rensade ur sn garderob med vilket resulterade i en stor hög med massa gamla kläder på golvet. I denna hög fanns vissa godbitar, riktigt hemska saker. Shomi körde en dressout och dansade runt i de mest sjuka kombinationer. Vi garvade ihjäl oss och jag önskade jag kunde dela med mig av bilderna. En vacker dag säger jag bara... (typ hennes bröllop :D ). På kvällen hade jag tänkt ta 21.14 tåget. Blev dit skjutsad av Malek men hann inte mer än att gå till spåret innan jag fick ringa tillbaka honom. Tåget var drygt 40 min försenat och det tänkte jag minsann inte alls vänta på. Så hem till Malek igen och snylta ännu mer på hans föräldrars gästfrihet. Blev att jag sov över där då hans bror ändå skulle åka bil till Gbg dagen efter. Så det vart en helhelg i Trollhättan och vi hade det riktigt nice :)

På tisdagkväll kom Shamu hit igen och på onsdagsmorgonen vid nio åkte vi med Tonys (från jobbet) bil till Trollhättan för att utföra diverse grejer. Vi lämnade en Gps och ett protokoll. Vi lastade bilen full med grejer från mitt förråd och körde dom till Uddevalla. Jag fick 500kr för all skit vilket gjorde att bensinen blev betalad (drygt) och sedan körde vi tillbaka till Trollhättan. Vi tog en sväng in på Överby för att få veta att Expert inte hade några billiga mikrofoner den dagen och tittade även runt efter en väska som vi tillslut bestämde oss för att den inte alls behövde inhandlas egentligen. Vi körde resten av skräpet från förrådet till tippen och vi köpte fästinghalsband på Granngårdens apotek. Vi handlade pizza från Athena och åkte upp till min mor och åt dem. Där lämnade jag av lite kökshanddukar som skulle fixas till samt att jag även hjälpte till med att färga min mors hår. Med oss därifrån fick vi med oss Shomis jeans som min mamma fixat. Sedan bar det av hem till Malek där vi hämtade upp Shomis väskor. Vi gick och träffade Kim en sväng och körde sedan Maleks mor till stan. Sedan åkte vil till Lödöse till Carmen där vi hämtade ännu mer kläder till Shomi. Sen hem till Turkosgatan för att dumpa av väskorna och sedan ned till Åkeredshallen för att lämna bilen. Tony fick tillbaka nycklarna tre minuter i åtta och bilen var i samma skick som när vi hämtade den, förutom lite extra bensin. Vi promenerade sedan hem och deklarerade åt Shomis mor. Sedan åt vi lite lasagne och kollade på Greys Anatomy, Fråga Olle och The girls of the Playboy Mansion. Vi var helt döda. Sedan packade vi i ordning för Lund och hämtade en väska åt Shomi från källaren. Jag somnade kvart över tolv helt död. Man kan säga att vi hade en fullspäckad onsdag.

Idag är jag ensam. Har jobbat och vädret är underbart. Det blir en promenad snart. Jag har fått papprena ifrån Norge nu så någon dag här ska jag skicka dit mina betyg. Det var visst fyra skolor jag hade sökt till där, man blir snurrig av allt detta.

Som sagt, det blir Lund till helgen. Vi åker från Göteborg vid elva och hoppas väl på att vara framme i Lund vid halv tre, om man räknar med något lite stopp plus lite extra restid. Det kan nog gå bra. Dessvärre verkar det som om det bara blir jag, Shomi, Erik och Malek. Kim bangar.. Illa men vad ska man göra. Hoppas i alla fall på ett riktigt nice besök där i ala fall. (Jag ville skriva stay och började därför skriva "en riktig nice.." men kom inte alls på vad det hette på svenska.. fick översätta det. Jag är ju alldeles för illa).

Inatt drömde jag att jag, Erik och Patrick (från USA) sysslade med olagliga spel (kort kanske? :S) och vann massa pengar som vi var tvungna att gömma. Jag ville växla in mina pengar till våran valuta (vet inte vilken dom var i från början) men det kunde jag absolut inte, det var för risky. Sedan hittade inte jag och Erik våran lägenhet, vi gick runt i fel länga typ.
Jag drömmer alltid så normala saker.. och det roliga är att jag tror det händer. Ibland kan jag vakna och verkligen tro att något har hänt. Det händer även att jag ibland när jag pratar med folk berättar saker, det kan handla om fakta om en grönsak eller saker som hänt mig, och sen när jag kommer halvvägs inser jag att jag nog bara drömt det. Det är då man framstår som en idiot. Men men.



<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0