Jag måste nämna Melodifestivalen..

Det var nog den sämsta delfinalen jag sett, som jag fortfarande minns det vill säga. (För att vara ärlig minns jag endast de två som varit i år, inget från tidigare år, men det har inte med saken att göra. Poängen är att jag vill få fram att det var kasst). Det enda bidraget som jag vid första lyssningen kunde anse var bra var H.E.A.T. Om man bortser ifrån de alldeles för tajta byxorna och att sångaren var lika lång som jag och mer såg ut som en mysbjörn än en cool rocksångare så var bidraget riktigt bra. Efter detta måste jag, konstigt nog, säga att Måns var bäst. Alltså, låten var inget speciellt, kändes som något mesigt pop-experiment där nytänkandet ändå inte fungerar. Klart jag kommer kunna tralla med till den, men det kommer jag även kunna till Lili & Susis bidrag, som var kvällens sämsta, så det räcker inte. Och det faktum att Måns studsar runt på scenen med fjolliga superinövade moves gör inte saken bättre. Men men.. Amy Diamond såg ut som en tolvåring, jag är mer imponerad av låtar hon gjorde för tre år sedan (som hon klart inte skrivit ändå men hon hade turen att få sjunga), Lasse Lind såg ut som Håkan Hellström och Jennifer Browns låt var inte dålig, men inte bra heller, den var platt. Sen var det Cookies and Beans, eller vad dom nu hetter. Alltså, det var inte låten det var fel på, inte heller arrangemanget. Inte ens det faktum att dom såg ut som tre fåglar på scen var det sämsta. Det värsta var att dom sjöng så förbannat okänsligt och o-tillsamans. Det var inte enhetligt. Jag lyssnade på deras olika stämmor, dom var snygga och från vad jag hörde så sjöng dom bra, men av någon anledning lät det förjävligt ihop. Det var synd, det hade nog kunnat vara bättre, men det lät skit. Tyvärr. Och sen att Amy Diamond skulle bli den internationella juryns favorit? Alltså, efter förra veckan trodde jag verkligen att dom kanske faktiskt kunde något, men det försvann nu. Jag tror inte att Amy Diamond skulle slå faktiskt, faktiskt inte.

Hur som helst, kanske dags att lämna Melodifestivalen? Jag såg den faktiskt inte ens igår utan fick kika på den inspelad idag. Efter jobbet igår åkte jag nämligen in till stan för att möta upp kusin vitamin. Vi gick på bio, Bolt. Den var skitrolig :D Jag behöver inte växa upp, jag trivs bra med att se ut som 16, bete mig som 17 och gå och se Disneyfilmer på bio. Det är lugnt. Vart även lite fika innan samt vin efteråt. Det var nice. Gjorde även mitt första besök på Rockbaren, det var en erfarenhet ;) Stället var helt klart ok spc i Karros sällskap. Vi var inte ute och slarvade alldeles för länge faktiskt. Hon följde iaf med hem och sov för att sedan idag åka med mig till Trollhättan för ett snabbt husmöte. Det är ju ett fenomen i sig, man blir ju trött på alla sådana vuxensaker som existerar, hur orkar man? Hur som helst, tillbaka till Frölunda efter det för slapp eftermiddag och kväll här :) Singstar, diverse klipp på youtube samt Melodifestivalen blev det. Riktigt nice med lite umgänge med någon man faktiskt har blodsband till (finns ju inte så många i denna värld :P). Det får göras om snart :)

Lyssnade på musik i bilen idag och som så många gånger förr upptäckte jag en text till en låt jag redan hört tusen gånger. Så är det. Den är bra ^^


(Dolly Parton - Here you come again)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0