Mitt hår :D

Satt och funderade på hur mitt hår såg ut när jag åkte till USA och hur det nu. Sakta men säkert börjar det komma tillbaka till hur det såg ut för ett och ett halv år sedan. Är väl dock liite blondare nu än då, men inte så det stör. Hur som helst, har väl haft mina stadier på vägen hit och kollade igenom bilder för att se dom, tänkte dela med mig :D Vi behöver ju inte kommentera hur fuckad rolig jag ser ut på kortet från Canada till exempel :D Beskrvning följer:

1. Kortet taget hyfsat nyss från det att jag komm till USA, måste vara någon gång i slutet på november tror jag. Ser helt puffigt ut för att det är nytvättat men man ser iaf min naturliga hårfärg + ljusa slingor. Klippningen funkar också, luggen hade man väl kunnat fixa på ngt sätt men den var ändå helt ok.

2. Jag får ryck för jag har länge funderat på hur jag skulle se ut i kortare hår och jag har alltid velat exprimentera med olika bruna nyanser. I början av december blir det drastisk förändring genom tre olika bruna nyanser i håret gjorde med enbart folieslingor - Det tog tid! Jag tyckte om resultatet och jag var helt överlycklig över att kunna ha uppsatt hår (hade tyckt det såg förjävligt ut innan eftersom jag hade snedlugg). Färgen var skitsnygg, men ja, jag tröttnade även på det.

3. I slutet på januari vill jag bli blond igen och går tillbaka dit jag färgade sist. Talar om för dom att jag vill slinga håret blondt, och att jag alltså vill uppfattas som blond sen så det krävs mycket. Jag föreslår att hon använder en hätta då det brukar ge kraftigast resultat men nej nej, frisören insisterar på att göra folieslingor så visst, jag litar på henne. Resultatet blev som ni ser på bilden, jättesnygg färg men långt ifrån hur jag ville ha det.

4. En vecka efter att jag slingade håret hos frisören köper jag hem ett slingkit och låter Sanja göra slingor på mig. Resultatet blir blondt ^^ Inte superblondt men jag måste säga att jag gillar färgen nu när jag tittar på den. Håret var fortfarande kort jag behöll den raka luggen ett tag.

5. Ett par månader innan jag åkte hem till Sverige, nån gång i slutet av mars tror jag, blev jag trött på den raka luggen och började  köra med sned lugg. Självklart såg det för jävligt ut i början (och jag tänker inte visa bild på det :P) men efter ett par månader hade det fixat till sig hyfsat. Strax innan jag åkte hem, i mitten av maj, lät jag Sanja köra ännu en omgång av blonda slingor i mitt hår. Resultatet blev BLONDT, jätteblondt. Kortet är taget i Canada och jag måste ju erkänna att jag tycker det är lite väl ljust, speciellt eftersom jag inte är solbränd för fem öre. Jag ser mest sjuk ut, haha :D

6. Så till hur jag ser ut idag då, ungefär. Har väl lagt i blonda slingor i utväxten två gånger sen i somras och jag är blondast i topparna. Inte jämnt för fem öre men det duger, dock är det väl dags för lite slingor snart igen, samt en klippning. Håret är i alla fall långt igen och luggen är sned (dock för lång). Får fortfarande ryck ibland och vill go dark men det får nog vänta en stund tror jag :P


1. 2. 3.
4. 5. 6.

(och för er otekniska, man kan klicka på bilderna, dom flesta iaf, så blir dom större)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Frisyr nr. 3 var ju skitsnygg, synd att du inte ville ha det så just då :)

2009-02-20 @ 12:24:33
URL: http://hyunmee.se
Postat av: shamzu

forsta bilden e finast sal...o du passar battre som blond an som brunett ..(matchar aven din personlighet):D roligt om ja hade gjort natt sant ...fran rodharig te blond...da hade ja lagt upp massa bilder dar ja sag ut som en morott o haret :d inte mkt kvar nu innan ro ....(L)

2009-02-20 @ 13:00:27
Postat av: Mamma

Håller med Hanna! Men du kan ha lite längre hår om du vill men du är snygg i lugg.

2009-02-25 @ 07:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0