PMS-Cravings

Varför är det bara gravida kvinnor som ska få ha massa underliga cravings och kunna äta hur mycket och vad som helst utan att någon säger till henne att "det där borde hon minsann inte äta". En gravid kvinna får äta hästbajs om hon så vill, för crave'ar hon det så finns det ingen annan utväg än att hon får det hon ber om.

Jag har crave'at kolhydrater de senaste dagarna. Det började med att jag satt i kassan och såg alla människor köpa diverse bakverk, bullar, glasskartonger och dylikt. Jag ville ha allt, det var sjukt. Sedan gick det över till att främst röra choklad. Första kvällen tryckte jag i mig 100 gram Marabou Schweizernöt, dagen efter vart det diverse mörka choklader och igår gick det över till chokladdoppade nötter och Digestive Bars. Inga ovanliga crave'ings, jag vet, men ändå. Jag crave'ade och sket i allt vad LCHF-kost heter. Det tråkiga är ju att jag inte ens är gravid (eller aa DET är väl inte tråkigt i sig men ja, ni förstår vad jag menar). Dock kom mensen igår, det kanske lugnar sig nu? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0