am/pm

Ja... jag har funderat pa det har med am och pm. For det forsta sa visste jag inte innan jag kom hit vilket som var vilket, men trodde att am var "after morning" och pm var "pre morning", eller nat :D Har dock forstatt att detta ar fel, man skall namligen tanka att am ar "at morning", och da kan man ju tanka att pm ar "past morning". Sa da ar det problemet lost och man behover inte oroa sig mer... TROR man! Sen kommer vi till klockslaget 12. Nu borjar problemen.. eller iaf lite grann, nar man tanker logiskt. Det ar namligen sa att 12 am ar pa natten, och 12 pm ar vid middagstid. Det kan man ju i och for sig tycka ar logiskt, eftersom ett nytt dygn startar efter klockan 00.00, men egentligen ar det valdigt ologiskt. Inte fan borde man val rakna tiden 12 am, 1 am...... 11 am, 12 PM, 1 pm..... 11 pm, 12 AM. Hur knappt ar det inte? 12 am borde komma efter 11 am, och 12 pm efter 11 pm, det ar ju sa man borde rakna, eller hur? Sa jag hade en liten diskussion med Leon, som inte alls holl med saklart, men jag blev riktigt stord for jag tycker inte det ar logiskt. Jag vet inte riktigt vad vi ska gora, kanske andra klockan 12 till 00, da kan dom fa behalla sina bokstaver for da ar det iaf logiskt.

Forresten sa har jag val haft mitt forsta "problem" har nu, i form av vissa missforstand och oenigheter med Michelle. Var namligen sa att jag pratat med bade henne och Leon om ett gym dar man far ta med sig sina ungar och lamna in dom, och klart jag innan tankte att det ar inte alls sakert dom tycker om ideen, men nar jag sa det sa verkade det inte vara nagra problem alls. Sa i tisdags var jag och Maria och kollade upp gymet och det var skitbra och sa, och jag fragade om barnpassningen for jag ville att de skulle vara sakert, och det verkade det. Dock var man tvungen att betala $30 fr 9h barnpassning, sa jag visste inte om jag ville gora det. Men iaf, igar morse fragade Michelle hur gymmet var och sa och jag beratta, samt om barnpassningen. Da blev hon jattekonstig och sa liksom att hon aldrig hade hort talas om det och hon lat inte alls fortjust i ideen, sa hon blev liksom skitkonstig. Jag tankte, jaja, ja fattar om du inte vill ha din unge dar, men sag det fran borjan. Dock spelade de ju inte sa stor roll nu eftersom jag nog inte ville betala for det. Sen gick dom till jobbet och vi sa inte sa mycket mer. Jag ringde Maria och skvallrade :P Dock ordnade sig allt for Michelle ringde upp mig efter jag pratat med Maria och sa typ "ursakta att jag var som jag var i morse men jag ar super radd om mina barn" typ, och jag sa till henne att jag fattar men att vi antagligen missforstatt for jag hade namnt det for henne. Sen sa hon att hon skulle signa up mig och Michael for sana dar program, typ ungar och musik, sa att vi far nagot att gora, for hon forstar att det ar svart med en liten + att hon aven sa att hon skulle mejla Nicoles pianolarare ang sanglektioner, sa det blev ju bra. Sen nar hon kom hem var det inte sa konstigt, och sen nar vi prata om Nicoles julklapp sa var allting hel normalt :) Sa nu ar det nog bra :)

Ja... vad har vi hittat pa mer? Jag och Maria var i Nashua igar for att lamna igen en film och jag kopte troja till Nicole som sagt. Lyckades aven fa gratis "gift boxes" pa Macy's, fastan att man maste ha kopt ngt, for dom har inte gift boxes man kan kopa nagonstans som ar tillrackligt stora! Men jag fick inte saga att jag fick dom gratis, sa schhh.... ;)

Jag och Maria aker in till Lowell om en timma for att kolla in gymmet dar, eftersom vi  insag att det ar narmare an Woburn 0=) Anledningen till att vi aker nu ar for att det vantas snostorm i eftermiddag vilket betyder att alla maste sitta inne och stirra in i vaggen for man "kan" inte kora.. Ungarna kanske t o m kommer hem tidigt.. vi far se :P


... har dessutom lart mig hur man satter in filmer nu, sa nu ska jag gora om alla mina blogg inlagg sa att det ar filmer ist for lankar... =P

Enjoy!


( Rihanna ft Ne-yo - Hate that I love you )
 

Kommentarer
Postat av: syster

långt brev väntar i din mejl... KRAM!

2007-12-13 @ 20:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0