Boston hela helgen

Var i Boston bade lordag och sondag. I lordags var det svensk julmarknad sa jag var dar med Joanna, en svensk tjej i Carlisle. Fem andra svenskor var med i luciataget sa jag fick traffat lite svenskt folk i helgen. Julmarknaden var mysig, fanns allt svenskt dar, sa nu har jag haft lite svensk jul :) Kopte en bok till Michelle om svenska traditioner, skriven for amerikaner :P



Pa kvallen akte jag till Maria sa vi kunde aka upp till Nashua och hyra film. Hyrde Unhitched - SKITROLIG! Se den ;) Sen sov jag dar sa vi kunde aka till Boston igar, och DET var ett aventyr. Vi korde namligen efter BADE gps och vagbeskrivning, men lyckades exit'a fel sa vi hamna INNE i Boston, vilket INTE ar sa roligt med tanke pa den trafiken :P Vi hade dessutom inte den exakta adressen till dit vi skulle, for det ar ett parkeringshus som ar en del av south station, som i sin tur ar valdigt stor. Sa gps'en forsokte oss leda in pa enkelriktade gator (i fel riktning) mot ett mal som den inte riktigt visste vart det var :P Sa vi virra runt kring south station, for vi sag den, men hittade inte vart vi skulle in.. sa efter att vi irrat runt i 20 min fragade vi snallt en taxichaffis  om vagen, varpa han erbjod sig att kora framfor oss hela vagen sa vi hittade :) Valdigt skont :)

Sen vandrade vi runt i Boston och shoppade. Antagligen for mkt, iaf for Marias del. Jag fick iaf tag i en troja som jag kan ha pa jul (vilket betyder att den inte ar kopt i onodan :P). Dessutom hittade vi en snygg gubbe som vi pose'ade med :P


Idag ska vi leta upp ett gym och kolla in hur det verkar, sa kanske man kan borja bli nyttig;

Just det ja, jag kom inte in, 145e reserv, sa jag stannar har till hosten. Sa det blir collage, sanglektioner och gym for min del, jag lar ju vara fullandad nar jag kmr hem :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför älskar jag usas taxibilar?

2007-12-11 @ 01:18:26
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: Mamma

Hmmm... känns det ok??? USA wants you, I miss you. Check your hotmail sometime... please!!!
With love

2007-12-11 @ 07:47:40
Postat av: Nina

Hej.. synd att du inte kom in.. Kan du inte skicka lite bilder på familjen och så ?? Kram..

2007-12-11 @ 09:00:26
Postat av: syster

Hoppas inte du känner dig alltför besviken på att du inte kom in. Se nu till att du njuter av upplevelsen att bo i USA en tid.
Vi, Sverige, läkarlinjen och kebabpizzorna finns kvar och väntar på dig, men den här tiden och erfarenheten kommer inte igen... :)
KRAM!

2007-12-11 @ 13:01:06
Postat av: karolina

Hej kusin vitamin! Pratade med mormor idag och hon sa att jag skulle kolla in din blogg, så då gjorde jag det. Blir nästan lite ledsen i ögat av att du e borta faktiskt. Du e ju inte hemma på min födelsedag din dumming! Men jag förlåter dig:)
btw. Om jag köper en pin med Lenin-tryck och skickar till dig i julklapp, har du på dig den då? det om nått lär ju skapa intressanta disskussioner! hahaha, jag e så himla rolig! puss och kram

2007-12-12 @ 20:04:50
Postat av: Skrika

Jenny: Kan skicka bilder pa mejlen, paminn mig :)
Marie: Jo, men ett ar utan kebabpizza ar anda hiiimla langt..!
Karro: Haha! Min hostdad hade nog kastat ut mig ur huset om jag haft pa mig en Lenin-pin, men skicka, garna ;)

2007-12-14 @ 02:22:27
URL: http://skrikas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0