Clustermeeting & paket :)

~*~
You can't hurry love
No, you'll just have to wait
She said love don't come easy
It's a game of give and take

~*~

I mandags var det clustermeeting hos Melanie (community counsler) vilket innebar att alla nio au pairer i varat stora omrade skulle samlas hos Melanie for att prata om typ ingenting och smaka pa vad alla hade bakat/kopt och tatt med sig. Som jag kanske namnt innan gjorde jag negerbollar, och dom vart okej. Havregrynen ar lite harda ( :S ) men det funkade. Vagen till Melanie var okej, korde ju med min bastis a.k.a GPS'n och han tog mig nastan hela vagen fram. Dock missade han la typ 1 km sa jag fick ringa Melanie som fick guide'a mig sista biten (for inte fan hade jag kollar upp vagbeskrivningen nagon annanstans som alla andra, ja har ju gps). Sa nar jag val kom dit skulle man ju kunna tro att bilkorandet var over, men nej da. For Maria hade villat bort sig i staden intill, sa hon ringde och forklarade att hon hade ingen aning om vart hon var. Da kom bastisen till hjalp :D Maria fixade gatan hon var pa, och sen akte jag och hamtade henne, haha. Sa vi kom la sisadar 45 min sent, men det gjorde inget :P Val dar gjorde vi val typ ingenting. Melanie babblade pa om collagekurser jag inte vill ta, sa jag at knack ist ^^ (Vilket far mig att tanka pa att jag ser ut som en kottbulle och verkligen behover borja gymma, vilket komme rhanda efter jul faktiskt). Iaf... sa det var varat clustermeeting. Hem var inga problem, for min bastis vet vart huset ligger ^^.

312566-66
Varat cluster


Igar spenderade jag och Michael cirkus 3 h hos Maria for lite frukost m.m. Nya Sanja var dar med, och hon ar helt ok :) Dock tyska sa ibland blir ja tvungen att lyssna pa deras vackra grotsprak, men de funkar. :P Skulle akt till Maria pa kvallen igar med men nej da, hon vart riktigt dalig, sa jag akte till biblioteket ist och hyrde film; An unfinished life. Riktigt bra var den :)

Ikvall blire Burlington, maste kopa lite godis till Leon och Michelles julklapp, samt lite band.

Just det ja! Paketet kom fram :) Marie skickade namligen ett paket som vagde over 500g (vilket ar gransen) samt var 3,5 cm tjockt (gransen ar 3) sa vi var lite oroliga att det inte skulle komma fram, men det gjorde det :) Oppnade det igar ocksa 0=) Trevligt innehall :) (se nedan)

I "brevet" stod:


Nu lilla syster, ska du med hjälp av rim få höra
Vad jag egentligen för dig till jul ville göra...


Ett stort, stort paket med tonvis kiksekaka inuti
Och bäst av allt, en morbror Lars väl gömd däri


Det ville jag skicka med express över Atlanten
Med varma julhälsningar från syster-tanten


Men frakten av kalaset hade gjort mig bankrutt
Sa hoppas därför inte att du nu blir alltför putt


När farbror Benjamin byter plats med morbror Lars
Och kiksekakan ger vika for två stora, svenska "bars"...


GOD JUL!


Det tyckte jag var trevligt :)

312566-67

Kommentarer
Postat av: syster

Kul att veta att det kom fram och föll i smaken. Tack för att du ringde - det är alltid så gôtt å höra din röst! KRAM.

2007-12-19 @ 22:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0