IKEA, barnpassning och snoovader (samt tankar om weekends)

I lordags akte jag och Maria som sagt till IKEA. Sag ut precis som hemma, forutom att alla skyltar var pa engelska :P Handlade ett doftljus inne pa IKEA, Maria handlade tofflor :P Storsta shoppingen agde rum i delen med "Swedish food", dar jag kopte en liten burk sill, 2 st 250gr Marabou choklad, Glogg samt en paradisask till Leon & Michelle for jul :) Fanns massa annat dar som jag ville kopa med, men tyckte val att jag kunde gora det en annan gang kanske :P
Vi tog dessutom massa kort inne i IKEA, vilket var RIKTIGT roligt! haha. Lyckat IKEA besok, lar bli fler :P




Efter IKEA  akte vi till Concord och handlade mat och frukt for att sedan aka vidare hem till mig sa vi (mest Maria) kunde laga maten :P Gjorde fruktsallad ocksa (som vi, for ovrigt, at valdigt lite av). Sen skulle ju jag vara barnvakt sa Maria stannade :) Sa vi kollade pa Mr Bean's holiday i mitt rum (fast jag och Michael var mest uppe och kollade Wiggles) och sen la jag Michael for att sova. Sen skulle vi gora pepparkakshus, och det var en upplevelse. Kan saga att det hade aldrig gatt utan Maria. Men vi satte bara ihop husen, dom fick dekorera igar morse. Kan iaf ge basta tipset for Pepparkakshus; for att fa glasyren att stelna fort, stall ut huset pa balkongen om det ar kallt! Gar pa fem minuter :P Nar barnen gatt och lagt sig akte Maria hem, for hon var jatteforkyld, sa jag kollade film sj tills Leon & Michelle kom hem.

Igar hade vi snostorm sa sjalvklart sags inte jag och Maria :/ suger grovt med sno har. Dock kunde jag iaf komma ut ur huset for Joanna kom och hamtade mig sa jag kunde kolla pa football-matchen hos ett par killar som bor en bit bort. Sa det gjorde jag. Sen pa kvallen akte jag och Joanna hit, jag gjorde negerbollar, och sen akte vi tillbaka for att kolla film och ata pizza. Ratt trevlig sondag, saknades bara en Maria.

Idag hade jag jattetrevliga planer for dagen. Tankte aka ivag med Michael direkt till Maria, spendera ett par timmar dar, kora henne till affaren for hennes hostparents har blockerat hennes garage, sen komma hem, lagga Michael, sitta vid datorn, gora lucnh till Tyler, kora honom till karaten, komma hem, aka till biblan, vanta pa Nicole, se till att hon gor sina laxor och sen skulle dagen vara over. Tji fick jag nar jag insag att jag inte hade ett barnsate i bilen = jag ar stucked i det har huset hela dagen, och det lar ju latt bli ett helvete. Men men... Dessutom kan ja saga att det var ett helvete att fa upp bildorrarna (innan jag insett att jag inte hade ne bilbarnstol) for det var sno pa taket, som igar smalt lite nar det regnat, och droppat ned over dorrarna, sa dom var tackta av is.. HARLIGT! Sa jag var pa himla bra humor imorse :P Men men... far hoppas pa att dagen gar bra :)

Och sa till weekends... Det ar ju sahar att amerikerna borjar sina veckor pa sondag ("som restan av varlden, utom Sverige" (citat av Leon, dock ej korrekt, tyskland e ju inte sa t ex :P )) och det har jag val aldrig tankt sa mkt mer pa, tills for en vecka sen eller nagot.. Sa jag borjade prata lite om det med Leon och fragade honom om det ar sa att deras veckor borjar pa sondag, och jo sa var det som sagt. Sa fragade jag honom vad dom anser vara deras weekend (veckoslut), och da fick jag svaret Lordag - sondag, som om det var det mest naturliga i varlden. Sa jag fragade honom da, hur det gick ihop, att veckan borjar pa sondag, men veckosluten innehaller bada lordag och sondag, da borde det ju vara veckoslut och veckoborjan. Tyvarr fick jag inget bra svar pa detta, mer an att Leon foljer hur varlden fungerar :P Annu en gang ar Sverige mer logiskt.

Kommentarer
Postat av: syster

Även i Sverige har vi tills för inte så lång tid sedan räknat veckans början på en söndag, men det är en annan historia... :)
Det var väldigt vad mycket choklad du samlar på dig förresten...mmm....

2007-12-17 @ 22:31:34
Postat av: bianco footwear

är det prislappen man ser under stövlarna???

2007-12-17 @ 22:41:23
Postat av: Mamma

Hmmm... de pakistanska muslimerna har sin "vilodag" på fredag, så dær ær væl ett veckoslut en veckostart ?????

2007-12-18 @ 21:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0