Jag saknar faktiskt..

.. sa, for nagra dagar sedan kande jag for forsta gangen att jag verkligen saknar. Jag saknar ER hemma i Sverige, eller vart ni nu ar, jag saknar sjalva Sverige.. t.ex. vagarna.. Jag korde vagen mellan Groton och Carlisle och kollade pa dom gula linjerna i mitten av vagen och kande att jag faktiskt saknar vara vita och streckade.. jag saknar mitt trakiga vardagsliv typ.. inte gora ett skit men fortf vara hemma.. och ibland ta taget till gbg, for att verkligen gora ngt :P Eller vara uttjatade filmkvallar som jag normalt sov igenom.. klart man saknar det. Och som jag sa, jag saknar ER ocksa.. Chattade igar och kande att jag saknar att bara fa ge folk en kram och boxas lite.. smaprata.. jalvas.. mm.. och mormor.. ringde mormor igar, uppskattade att prata med henne jattemkt.. halla elle? ;) Mm.. jag saknar faktiskt en del. (Kebabpizza ar ocksa nagot jag saknar, men det behover vi inte prata sa mycket om :P).

Nasta vecka kommer beskeden fran hogskolan.. jag lar ju vara spyfardig.. usch.. tanker inte skriva om det for jag vill inte tanka pa det, men ja gor det..

Iaf.. for att overga till mitt vardagsliv. Idag var det fotboll pa tv (amerikansk); Patriots vs Ravens. Patriots ar laget i New England och just nu ar dom obesegrade sa vi har borta ar jattestolta, haha. Patriots har dessutom en reciever med ett ganska trevligt utseende ^^ I vilket fall, igar hade Patriots dock problem. Ravens ledde namligen valdigt lange och Patriots drog aldrig ifran, som de brukar, sa jag satt faktiskt uppe och sag matchen tsm med min hostdad. Var riktigt kul faktiskt. Som vanligt blev det massa diskussioner med, som jag inte tanker dra upp. Dock forklarade han for mig varfor mediarummet har ser ut som det gor. Det ar namligen sa att Leon & Michelle har kopt tva fotoljer och en soffa som inte matchar, alltsa inte matchande som jag (och andra??) ar van att man gor. Ska lagga upp bild pa hur det ser ut. Sa jag fragade Leon vad det kom sig att de hade kopt ej matchande mobler. Svaret blev att de vill att det skall se ut som att de har samlat pa sig mobler under flera ar. Jag tankte, hum okej, det ar ju en mysig ide som DOM har, trodde jag! Nej nej, Leon forklarade for mig att det ar sa man gor (har), man vill inte att moblerna skall matcha. Matchar dom ar det "apartment style" eller vad han kallade det, och det ar ju inte sa flashigt tydligen. Sa ska man inreda sitt hem ar ska man se till att ha mobler som inte matchar alls, for det ger ett exkulsivt och troligtvis antikt intryck :P Kan val saga att jag, utan tvekan, kommer kora pa matchande soffgrupp nar jag flyttar, tycker faktiskt det ar snyggt! :) Men det var kul att hora hans utlaggning, far mig bara att se hur otroligt bla han ar. Men det ar roligt, for han ar inte sa aggressiv av sig. Charlie, grannen, var over igar med en annan kille ocksa, vilket ledde till en hel del intressanta diskussioner om skillnaden mellan Sverige och Usa, i vilken jag bland annat forsvarade varat halsosystem, som dom inte gillar :P "Dom som har pengar skall fa sjukvard, dom kan ju betala for det." Nej tack!




For att aterga till min barnpassning kan jag beratta att jag och Michael var hos Maria idag, for Tyler och Nicole hade fulldag. Jag korde lugnt och fint (eftersom det faktiskt ar sno sa korde jag enligt hastighetsgranserna.. oftast) och valde till och med att kora upp for Marias uppfart vilken ar javligt brant med sno och is pa. Min bil klarade sig mcyket bra ^^  Hemma hos Maria gjorde hon sallad till oss som vi at till lunch, med hennes appelkaka till efterratt. Michael tyckte himla mycket om den :P

Ikvall blir det film tror jag. Jen & Charlie kommer over med sina barn for att se Rudolf the rednosed raindear i HD, men jag tror jag skippar den och kollar pa "Pay it forward" som big sis rekomenderade, hittade den pa biblan ;)
Imorgon aker jag och Maria till Burlington Mall for att leta julklappar och pa sondag blir det nog Boston for att aka skridskor i parken :) Flyttade fram New York resan till helgen fore jul, kommer nog bli himla mysigt :)



En av alla latar jag vantar pa i bilen:


( Jordin Sparks - Tattoo )

Kommentarer
Postat av: syster

Miss you too, sis! :)

2007-12-05 @ 08:07:02
Postat av: Mamma

Bamsekramar till dig från mamma!!! Saknar dig (... och Nils... det var begravning idag)

2007-12-06 @ 21:01:37
Postat av: shomi

haller tummarna for dej bastis..:)..hoppas du kmr in nu!!!!..du fattar inte hur mkt ja saknar dej ...kanns tomt att aka tillbaka hem och inte ha dej dar..:(:(:(KRAM

2007-12-06 @ 21:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0