Shopping och kringvandring i Boston samt intressant kvall pa cafe

Sa... Igar var det fredag och istallet for att sitta inne gick jag, Maria, Maria, Wubke och Wubkes kompis fran San Fransisco till ett cafe som Wubke rekomenderade dar hon hort att det skulle finnas livemusik varje fredag och idag var det nagot med piano. Sa vi drog dit. Nar vi kom dit upptackte vi att majoriteten av folket dar var 50+ och att livemusiken bestod av en plus size kvinna i blommig klanning och mega stor svart hatt som spelade piano och sjong opera. Inte riktigt vad vi tankt oss kanske, men vi hade roligt for vi satt a snacka och fikade. Maria x 2 berattade historier om deras roliga familj som ska visa upp sitt hus under helgen for valgorenhet, valdigt intressant :P Sen blev det en del roliga historier om Nicole, en tysk Au Pair som skulle dyka upp senare pa kvallen. Sjalvcentrerad, anstrangd och allmant anstrang manniska :P Maria x 2 och Wubke var dom som kande henne, och ingen tyckte val egentligen sarskilt bra om henne :P Nar hon val dok upp insag jag att allt det sagt var sant och att jag hade traffat trevligare manniskor i mitt liv. Hon var val ratt fram och fragade en himla massa, inget farligt, men typ hur jag tyckte om allt har och sa... Jag pratade inte sa mkt med henne men efter att hon varit tyst ett tag, eller iaf inte pratat med mig, sa vande hon sig till mig igen och sa "Can I ask you one more question?" (av ngn anledning "fragade" hon alltid om hon fick stalla fragan hon skulle stalla, gud vet vrf), sa jag sa visst, och sa sa hon "Do you know if you're allowed to have people sleeping over yet?" (inte sa konstig fraga kanske, men det kmr :P) och jag svarade sanningsenligt att ja det vet jag att jag far, varpa hon direkt sager "Good! Cus I was thinking that we could go out next weekend, cus I really neeeeeeed to go out!!". Jag bara... ja du, vi far la se... vada bjuda in sig sjalv :D sotaste.. dom att jag skulle lata henne ga in igenom min dorr, tror inte de :P Sen var hon valdans pa, for hennes kompis aker hem snart sa hon behover nya folk att hanga med, samt att hon behover folk att sova over hos for hon har curfew pa veckorna 10.30 och helger 12 eller ngt... mysko :P Men iaf, sa hon maste sova over.. stackars manniska.. Sen ville dom dra pa bio, men vi gillade inte ideen, sa vi drog hem :P

Sa idag da.. jag och Maria x 2 akte in till Boston for en liten rundvandrig, Maria visade oss hennes favorit stallen a sa. Vi var vid Quincy Market, dar vi at och sa. Hittade nagra tyskar som pluggade i Canada men var pa besok i Boston. Sen vandrade vi vidare till Newbury street, for att vi skulle fa se den med :) Var mysigt, men fan va ont jag hade i mina fotter... Sen drog vi hem och nu sitter jag i mina softisklader :)
Just det ja! Vi var inne pa H&M ocksa, kopte en jacka, skitsnygg :) Forsokte hitta bild pa den pa natet men funka inte.. far la ta kort pa den sen nar jag skaffat kamera.. ska kanske kopa imorn, iaf kolla efter en... lagger in ett par bilder nu men dom ar fran natet, har inte fatt bilder an fran andra..

Imorgon blire Burlington Mall och Build-a-bear :P yeah!

image3
The famous Quincy Market

image4
Newbury Street

Kommentarer
Postat av: syster

Vad är Build-a-bear? Bygga en björn???

2007-11-18 @ 09:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0