Liseberg 9/8-08

Lordagen den nioende augusti blev riktigt rolig. Sex idioter aker till Liseberg klockan tolv och stannar nastan tolv timmar. Resultatet blir som foljer. (Sager man inte sa? :D )

- Vi borjade med att aka Lisebergsbanan, Kanonen och Balder. I kanonen lar vi oss att satena har olika hojd pa nackstodet, och att man darfor ska valja sate efter sin langd. Jag och Shomi forstar antligen varfor vi fatt sa javla ont vissa ganger vi akt, da vara huvuden dunkats mot byglarna. Kanonen blir darfor riktigt rolig idag.

- Att vinna gosedjur genom att forsoka satta en basketboll visar sig vara lika svart i ar som forra aret. Trots att Florin spelar basket lyckas han inte satta den en enda gang och Malek forsoker inte ens, med tanke pa forra arets nederlag. Kinerserna som star och vinner 4 djur i rad brevid oss funderar vi pa att morda.

- Vi bestammer oss for att aka Kallerado, varldens langsammaste attraktion som egentligen inte ar vard 25 minuters ko. Hojdpunkten blir nar Shomi far en vattenstrale rakt i pannan, eller om det var benet. Ingen blir farligt blot iaf.

- Spinrock. En attraktion jag insett for nagra ar sedan att jag inte ska aka for jag tycker bara det ar hemskt. Dock star jag garna och koar med mina mer vaghalsiga vanner. Vi kommer pa att det vore kul med en gruppbild. Fragar darfor en kille som star framfor oss om han inte kan ta en bild, en fraga man vet att han ska svara ja pa. Fran ingenstans sager han tvart nej och vander sig om. Jag star som ett frageteckan och undrar vad det ar for fel pa killen, vem fan sager nej? :S Fragar istallet hans kompis som vanligt nog fotar oss. Ja vad ska man saga, sotnotter var vi.



- Jag inser efter detta kort att fan, mitt har ser inte sarskilt vackert ut. Forsoker mig pa ett antal olika satt att dolja detta, som till exempel pa foljande kort, med gangsta style. Den holl inte lange dock, inte heller flatan jag gjorde. Vem bryr sig? :D Som tur var fanns det ju andra gullungar i sallskapet som kunde lysa med sin skonhet ;)


Javligt sexigt :D


Gullungar :)

- Pandavision och lunch blir nasta stopp, sa vi fortar en gourmetmiddag pa Burger King. Efter detta gar vi forbi ett chokladhjul. Vi har under dagen diskuterat att vi borde kopa alla nummer pa ett och samma hjul en gang och se vad vi vinner. Marabouhjulet vi just hittat blir perfekt. Jag sager till alla att kopa men nej, nu kommer dom pa andra tankar, det kanske ar onodigt? Ocksa man vinner. Jo det gor man garanterat sager jag, sen ja det kan bli en 100g chokladkaka men vad gor det? Jag slanger fram en hundring och tar alla nummer. Sa fort det ar gjort bangar alla och sager "nej men fan Erika, ja e inte med pa det har". Hjulet stannar och vi har vunnit stjarnvinst - 4kg choklad. Helt plotsligt vara alla med pa ideen :D Chokladen dops till Jasmin och blir Maleks nya flickvan. Vi bestammer oss for att forsoka oss pa en till gruppbild, nu med chokladen. Stannar ett par och dom tar kort. Vad som hander sen det vet jag inte, men alla blir normala utom jag som pa nagot satt forvandlas till ett spoke. Gud vet, men jag har tillrackligt med sjalvdistans for att dela med mig - Det ar ok att skratta :D



- Efter detta blir det en omgang flumeride. Jag har tidigare markt att c-vitamin tabletter lackt ut i min vaska men varit for lat for att ta bort det. Vi aker flumeride och sjalvklart blir vi svinblota. Dock ager jag en vaska i skinn - inget att vara orolig over med andra ord. Efter akturen ska dom sma liven aka Uppswinget, den andra attraktionen jag tvarvagrar, sa jag vaktar Jasmin pa marken. Kommer pa tanken att fordriva tiden med strosms till folk, men upptacker till min forvaning att det ligger kleggig c-vitaminsmassa i hela min vaska och att min mobil inte ar allt for trevligt att halla i. Efter att ha gjort mitt basta for att fa bort klegget ur min vaska och mobil, genom att ta slut pa alla Lilys nasdukar, fungerar mobilen okej.. Att displayen inte lyser och att ficklampan tands av sig sjalv nar den vill (nagot jag sjalv fortfarande inte kan astadkomma) ar ingen fara, den funkar ju iaf.

- Efter att ha sett Shomi aka Jukeboxen helt katastrofalt tva ar i rad ar det ett maste att filma henne i denna. Vi alla tar tre bilar pa samma arm och jag sitter beredd med min kamera. Att tjejen som kollar vara byglar ber mig lagga ned kameran ignorerar jag faktiskt - det har MASTE forevigas. Karusellen kor igang och Shomi ar lika katastrofal som vanligt, aker fram och tillbaka, fran sida till sida och tror pa fullaste allvar att hon ska ramlaut. Det mesta forevigas och jag ar glad. Kanske kommer denna film laggas upp senare, det kanns som att det kravs tillstand av medverkande for det.

- Ett genmgaende tema for dagen verkar vara "ta-inte-kort-pa-mig-ta-kort-pa-min-hand".



- Innan det borjar morkna bestammer vi oss for att ta en mjukglass. \det ar har fransosen far visa upp sina skills i svenska. Dom flesta verkar bestamma sig for att ata en Lisebergsstrut - ska det va sa ska det va. Florin som inte pratar svenska far forklarat for sig vilka smakar som finns och Choklad, Dumle och Himmelsk Rora faller honom i smaken. Tillskillnad fran nar vi bestallde mat och nagon annan bestallde at honom bestammer han sig nu for att sjalv bestalla pa svenska. Att fa delta i denna stund ar att do for och det ar makta irriterande att det inte finns pa film - En fransmans uttal av Lisebergsstrut och Himmelsk Rora kan fa en att skratta i en vecka. Det togs bilder pa alla med respektive glassar, och jag vill papeka att majoriteten ater Lisebergsstrut och EN person ater en vanlig hederlig mjukglass i bagare, som forovrigt delvis hamnade i papperskorgen. Tolka som ni vill :D :D :D



- Efter detta ar det morkt och vi bestammer oss for att se Goteborg upplyst pa natten sa upp i Hojdskracken (som vi redan akt tidager och som Shomi imponerande nog faktiskt ocksa varit med pa). Detta ar tredje gangen jag gramer mig over att kameran inte var framme, det var vackert faktiskt. Aven Balder var riktigt nice pa natten.

- Vid halv tolv bestammer vi oss for att dra oss tillbaka till Frolunda. Vi har riktigt tur med bussen som kommer bara efter fem minuter och trots att alla ar svintrotta ar vi riktigt nojda med dagen, vi hade skitkul. Malek kankar fortfarande runt pa Jasmin men ar lycklig anda. 600-700g choklad per skalle blir utdelningen och det ar ju mer an lagom.

Slutsast: Fan vilket nice lordag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0