Dan före dopparedan

Jag drömmer väldigt konstiga saker, jag är ganska bra på det. Brukar drömma så att det känns hel verkligt så att när jag vaknar tar det mig någon minut innan jag inser att det där inte var sanningen. Igår  natt var det riktigt mysko, någon sa till mig saker som jag inte riktigt kunde tro på :S Och inatt var det bara sjukt att folk hade vissa talanger jag inte hade en aning om :D haha!

Det händer inte mycket här inne, så kan det vara ibland. Imorgon är det julafton och jag kan väl inte direkt påstå att jag känner av det till 100%. Ja, jag har köpt julklappar, pyntat en gran, planerat julmaten o det finns massa julpynt runt i huset men asså, hela hösten har bara gått så fort och jag har jobbat hela tiden. Det är inte som när man gick i skolan och man kunde känna att slutet av terminen var nära, man skrev massa stora prov och sen infann sig världens lugn när dom var klara och man faktiskt hade klarat av det man skulle. Sista veckan i skolan av att flumma runt, träna inför den alltid lika kassa köruppvisningen på julavslutningen.. Då var det ändå lite jul, då hade veckorna, månaderna fortfarande ett visst mönster och värde. Nu är allting samma. Man jobbar, spelar ingen roll om det så är tisdag, fredag eller söndag. Två-dagars-helg existerar inte och inte chillkvällar heller. Slutar man sju som tidigast så hinns det inte med så mycket. Men så är det just nu, och det genererar pengar så jag klagar inte så farligt.. förutom denna månaden då när lönen inte var så rolig, men så blir det när man åker iväg en vecka.. (+ att vi losade två dagar för att hinna få lönen innan jul, men ändå). Dock kommer inte januaris lön bli roligare heller...

Wien på söndag, det om något är SJUKT :D Tror nog Shomi blev ganska förvånad när jag faktiskt sa jag skulle komma ner och sen beställde biljetter :P Vi får se vad som händer där nere, om vi överlever, men det kommer bli roligt :D

Läsa 7,6 hp Human Biologi till våren.. Kan nog mycket väl bli så, verkade inte vara så ansträngande (läs tidskrävande) så det är ett bra sätt att försöka få igång hjärncellerna igen. Känner mig faktiskt korkad just nu :D Sånt är livet ;)

Är väldigt trött o sliten just nu, men jag är ju ledig på juldagen så det är alltid något :) Ska försöka ha roligt imorn på jobbet med.

God Jul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0