Natt mellan lordag & sondag, 12 am

Det hade inte varit fel att komma hem. Komma hem till Sverige, till Goteborg, Trill Trollhattan. Dock hade val Trollhattan varit ganska svart att komma hem till, jag menar jag har inte direkt nagonstans att bo. Lite konstit, jag kan inte komma hem till min hometown, iaf inte forran i November, och knappt ens da.. En tom lagenhet - roligt! Jag kommer inte ens vilja/kunna bo dar nar jag kommer hem. Jag menar, kommer jag hem innan November ar det for att jag kommit in i skola nagon annanstans, och da kommer jag fa tampas med det harliga uppdraget att fa tag i en lagenhet - inte helt latt. Kommer jag hem i November kommer jag vara tvungen att hitta jobb, vilket inte ar helt latt i Thn utan nagot jag hellre gjort i Gbg, och da passar det inte allt for bra med lagenhet i Thn anyway. Sa.. om du kanner att du vill kopa en lagenhet i Thn, sag till mig, den ar din ;)

Jag hade garna kommit hem till Gbg for att jobba, Gbg ar nice och lagom nara till folket hemma. Alla ar utspridda andasa, och det kan vara skont ibland pa sitt satt. Jag tror inte jag vill komma hem till Thn, inte for att bo... inte just nu. Kanske senare.. Dock vill jag komma hem till Sve for att lasa. Vem vet, jag kanske okar mina chanser nu, denom prov i Sthlm, men tank er DET da; plugga i huvudtaden, LEVA dar. Jag vill inte det. Jag vill bo i Gbg, jag vill plugga i Gbg, inte i Sthlm.. men vem vet, det ar val kanske battre an utomlands och definitivt battre an att inte plugga alls. Vi far val se vart jag hamnar.

Sitter for tillfallet i Sanjas kok, klockan ar la runt midnatt. Sanja och Maria kollar Grey's i tv-rummet, jag ar sur. Det ar nu jag hade kunnat fylla tre sidor med tankar om allt, Usa, Sverige, Frantid, Folk... men jag gor det inte. Varfor? For att folk laser, for att folk inte ska veta allt,  for att det finns saker som bara vissa, nagon eller ingen ska lasa for det hade gjort allt sa komplicerat och det skulle fora att man maste face'a saker man skjuter upp eller undviker for att man ar for osaker. Man kan inte ens antyda saker ibland, for det finns alltid nagon som vet for mycket. "Say what you need to say" var det, ha? Nae, vi gor ju inte det, vi ar for fega och egentligengor vi oss sjalva en bjorntjanst for istallet for att fa veta sanningar gar vi och funderar over hur det ligger till. Och vi ska vara smarta? Knappast!

Jag kanner att jag har en tendens att glida in pa nya tankegangar nar jag skriver.. Det gor inget for det ar jag som bestammer. Jag vet ocksa att manga inte laser tjocka stycken av text for att det tar tid och ar anstrangande. Synd, du kanske missar ett svar.

Nu fortiden spelar jag Kate Voegele i bilen pa hog volym. Har upptackt massa bra latar, texter. Den har ar skitra, men pa skivan ar den maktigare.. men jag vet inte vad jag gillar bast.. Texten ar bra.



~*~

Cause I've got the feeling, you'll be needing love
And of all the broken hearts, you're the one I'm thinking of

And I've been told it's gonna take an iron hand
To brake the mold and stand above of all the rest


~*~


(Kate Voegele - I won't disagree)

Kommentarer
Postat av: grandma

Ja du Skriks, nu är "smekmånaden" över och verkligehetn har hunnit ikapp dig. Det är som Hamlet säger i en monolog....och så går morgonrodnans friska hy i eftertankens kranka blekhet över .......... eller?????

2008-03-24 @ 09:30:46
Postat av: Mamma

Kom ihåg att din mamma alltid älskar dig och det är många andra som gör det också. Jag ställer mig frågan - borde jag ha avrått dig, skulle jag försökt å övertala dig till att göra något annat?
Björnkramar (de är inte som björntjänster, de e goa)

2008-03-24 @ 14:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0