Folk dör

När jag var i USA läste jag ofta TTELA och blev väldigt överraskad och chockad då jag såg en artikel om en tjej från Thn, samma ålder som jag, som hade cancer. Artikeln handlade väl egentligen inte om hennes cancer i sig, utan om att hon valt att enbart tänka positiva tankar kring dessa och inte alls velat höra prognoser eller så, hon gav sig fan på att hon var starkare än cancern. Idag läste jag en utav de stora bloggarna som finns, och bloggaren uppmärksammade henne (för den cancersjuka tjejen hade tydligen haft en blogg) och skrev att hon läst hennes blogg, och att hon idag alltså hade förlorat mot cancern och somnat in. Kollade igenom tjejens blogg, vilken enbart var positiv verkligen, men läste sedan även hennes mammas blogg, i vilken mamman beskrev hur helgen varit samt hur hennes dotter somnat in osv. Sorgligt är det. Jag kände inte tjejen, men jag vet vem det här. Vi uppträdde på samma konsert i högstadiet, och jag har kompisar från högstadietiden som jag vet känner henne väl. Stackars.
Hur som helst, det var ju sorgligt. Sen har jag även sett OTH idag, där temat också var döden. Så ja, sorglig dag har det varit idag. Kom att tänka på en låt vi sjöng en gång, som är jättefin verkligen. Enjoy.


~*~
Grow old along with me
~*~


 



(John Lennon - Grow old with me)

Kommentarer
Postat av: Nina

Vem???

2008-09-17 @ 23:47:27
Postat av: Mamma

Den finns en mycket uppskattad essä att läsa i detta ämne - författare??? Jag så klart.

2008-09-23 @ 12:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0