Gårdagens Idol

Ja, självklart blev jag superchockad över vem som satt säkert. 
Ja,  självklart var jag jättenervös efter duellen.
Och ja, självklart drog jag en suck av lättnad när det stod klart vem som gått vidare till final.

Anledningen till att jag blev chockad över att Calle satt säker var främst för att både Tove och Erik varit favorittippade länge. Jag tyckte att alla gjorde jättebra ifrån sig igår, men jag kan helt ärligt säga att jag faktiskt ansåg att Tove och Erik skulle vara i final, inte Calle. Främst för att det blir roligare så, men också för att det var deras versioner av vinnar låten (som jag förövrigt tycker verkar skitbra) som jag vill höra.

Anledningen till att jag var jättenervös efter duellen har jag förklarat delvis - jag vill se Erik i final. Men jag var inte nervös på samma sätt som jag var då han slog ut Eddie eller vem det nu kan ha varit, för då var jag tämligen säker på att han skulle gå vidare. Igår var jag nervös för jag helt ärligt inte var säker på att det skulle bli han. Jag visste inte om Run to the Hills (som för övrigt kräver sitt eget inlägg och analys, det kanske blir senare) tilltalade den svenska publiken tillräckligt. Dessutom hade Tove gjort ett killer-framträdande innan, vilket hon gjorde ännu bättre i duellen. Jag var verkligen inte säker på att hon skulle åka hem.

Anledningen till att jag drog en suck av lättnad när det stod klart att Erik gått vidare till final tror jag är ganska uppenbar - jag vill att Erik tar hemma hela skiten. Han är grym.

Jag ser fram emot att se finalen på internet nästa söndag, eftersom jag missar den. Det blir lite tråkigt med två killar, men det ska nog gå. You go Erik ;)

Kommentarer
Postat av: pelle

Ja och nej! Feminism har minsann sina brister även i deras "allas lika"-rätt tanke. Men jag baserar också mina åsikter från en bok och ett par föreläsningar, så jag kan också mycket för förstå att jag kan ha fel ;)

2009-12-06 @ 20:44:54
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0