Inte särskilt rädd

Upptäckte att det var Fredag den 13e idag... blev nästan rädd ju, eller inte :P Jag tror verkligen inte på NÅGOT sånt där, att något ger mer otur än annat. Jag lägger nycklar på bordet, går under stegar och hade nog inte blivit särskilt orolig om jag krossade en spegel heller. Dock fick vi lära oss i Wien att om man krossar en spegel ska man låta skärvorna ligga kvar i sju timmar så hävs det onda som skulle hänt en... tror väl inte så mycket på det men det är ju roligt om det är någon annan som krossat spegeln hemma hos en, då har man dennes öde i sina händer.. jaja hur som helst. Fredag idag vilket innebär jobb. Kommer nog jobba ganska mycket framöver, ska väl försöka gå in så mycket extra jag bara kan i och med att jag ska vara borta en vecka i Mars vilket kommer göra lönen liten då :P Sånt händer. Sen blir det inte bättre av att det finns ett Tysklandsbesök inplanerat någon gång när jag inte riktigt vet när det blir. Men men, det ska nog gå bra.. blir ju lite tisdagar lediga framöver dessvärre så jag lär väl orka..

Hade föreläsning igår om "Sköldkörteln och människans fortplantning", handlade väl mest om sköldkörtelns funktion och hur den kan påverka vår fertilitet. Det var intressant, jag känner att jag lär mig något. Det är så skönt, för under de två timmarna man sitter där och lyssnar känner man sig inte så korkad längre, man känner att "ja, jag fattar sånt här och det är i den här miljön jag skall vara, jag ska lära mig och förstå".. Inget ont om Ica, jag tycker det är jätteroligt på jobbet och det finns mycket härligt folk, men det är inte mentalt stimulerande. Jag har lärt mig vad jag kan lära mig i princip och det mest utvecklande som händer mig där är väl när Lennart har tid att lära mig hur man styckar diverse saker. Lär mig inte mycket annat. Men det blir ett halvår till av Ica, helt lagom, och sen blir det Norge eller Danmark om det inte vill sig i Sverige. Blir nog bra det där.

Måste ta tag i mig själv och börja sjunga med snart, ska väl utforska någon kör först och se om det duger, annars får det bli sånglektioner.. ^^

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0