Jag har ont i ryggen

I ungefär ett års tid fick jag massage en gång i månaden. Det var inte mysmassage där man låg och njöt hela passet, nej nej, det var massage för att fixa till kroppen. Det fjantades runt med triggerpunkter, trycktes in fingrar i ryggen och lite överallt och ja.. det var väl endast en tredjedel av passet som egentligen var något att njuta av. Men det var bra, jag fungerade oftast även fast mitt jobb ibland kunde vara väldigt slitsamt för kroppen.

Nu är det nog två månader sedan jag fick massage sist (blev lite chockad nu för jag trodde det hade gått längre tid). Jag hade först en månads semster efter att jag slutade jobba, då jag i och för sig ägnade en vecka åt rustur, men det var ju ingen större påfrestning för kroppen (eller inte för musklerna i alla fall). Sen har jag ägnat en månad åt att börja skolan, stressa med bostad och kämpat för att kunna sälja min lägenhet utan problem. Inget av det nämnda är avslutat, så problemet jag vill prata om lär förvärras. Jag har ont i ryggen. Den är fucked, som jag brukar säga. Jag känner ett starkt behov av att den knäcks. Igår fick jag den knäckt lite grann, vilket var befriande för stunden men det hade gärna fåtts göra om flera gånger. Jag upplever att jag inte kan sänka ned mina axlar helt, och när jag försöker känner jag spänningar i hela övre ryggen. Jag har lite olika punkter i ryggen som titt som tätt gör direkt ont, och jag kan heller inte böja nacken hur jag vill för jag får ont i ryggen. Jag känner mig gammal.

Nu funderar jag på om jag ska investera i en massage. Hade jag varit i Trollhättan hade jag sett till att få en gratis. Eftersom jag inte riktigt känner att jag utvecklat samma typ av relationer till de människor jag känner här nere så kan jag inte göra samma sak här. Nu är det ju dock så att jag är snål, så jag kommer absolut inte lägga några pengar på en massage - jag är student ju! Så jag kommer sitta på föreläsningarna och massera mina axlar själv och jag kommer lägga mig ned över träbänkar med ryggen utanför och hoppas på att den knäcks. Det jag också kommer göra är att lyssna på Mariette - så underbar låt. Enjoy..!




~*~
Can't compare our connection with
Anything that I've experienced or felt
If we give each other time and space
We can land in what we call harmony

~*~




(Mariette Hanson - Lies beyond)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0