Husdjur

När jag skulle börja flyttpacka i lördags så kände jag att jag hade väldigt gott om tid. Det hade jag också, men igår ägnade jag hela dagen till att tvätta alla mina kläder samt sanera mitt rum. Det var inte en del av planen. Jag upptäckte nämligen larver på kläder i en väska jag hade stående. Jag skrek. Jag skrek som en stucken gris. När jag sansat mig ringde jag Johanna över Skype och hon fick vara med under resten av uppackningen av väskan. Sedan slängdes kläder i frysen samt i tvättstugan. Alla textil fick ligga i tvättstugan medans jag tog mig till Hemköp för att köpa någon form av malmedel, för då trodde jag att det var klädmal. Det enda jag hittade var insektsspray mot getingar men det fick duga efter råd från mer erfarna människor än jag själv. Sedan tog jag mig hem och sprayade på allt som kom i min väg. Efter lite mer research kom jag fram till att det inte var några klädmalar, det var pälsängrar. Vet inte om det är bättre, verkar tydligen vara väldigt svårt att bli av med, men det känns i alla fall mindre äckligt med något som blir till små skalbaggar än till flygande vita fjärilar samt har en mycket längre generationstid. Nu tror jag dessutom att jag lyckats döda de flesta och blivit av med dem :) Sen har jag också hittat några i några andra delar av lägenheten, dock icke-levandes, så nu är det inte bara mig det är synd om ^^

Nu ber jag för att det inte ska följa med mig några äckliga kryp till Köpenhamn och därför inhandlade jag två extra sprayflaskor igår som jag nog använt alldeles för friskt. Hoppas det inte finns allt för mycket "cancerframkallande" ämnen i, eller någon annan skit, för då lär jag dö inom en snar framtid :D

Imorgon börjar skolan och det ska bli intressant. Ska skura lite golv imorgon bitti och packa ihop datorn sen blir det Kbh över natten. På tisdag går flyttlasset och sen är jag Köpenhamnsbo :)

Peace 'til then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0