En sak

I det här valet var jag inte särskilt insatt. Inte för att jag var det sist heller, men verkligen inte nu. Jag bor inte ens i det land jag röstar och min röst har inte räknats än. Den är dock intressant ändå, eftersom alla griper efter de få halmstrån som finns för att få väck SD ur riksdagen.

Jag är uppvuxen röd och det kommer nog vara svårt för mig att rösta annorlunda i framtida val. Jag tvivlar dock inte på att det kommer ske någon gång. Det finns blå saker jag håller med om mer än motsvarande röda saker. Förtillfället är det bästa exemplet jag kan ge skolpolitiken. Jag tycker FP har flera bra tankar. Men en röst på FP var en röst på Fredrik Reinfeldt och en röst på MP var en röst på Mona Sahlin. Jag kan inte påstå att jag har några större åsikter om någon av dem. Sahlin verkar menlös och Reinfeldt torr. Jag kan inte ens nämna något som någon av dem står för som jag håller med om. Det finns säkert något, men jag är inte tillräckligt upplyst.

Det fanns bara en sak i det här valet som jag visste att jag inte ville stödja. Därför röstade jag som jag gjorde.

Den här texten sammanfattar vad det var.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0