Music of Jesus

Nar vissa manniskor lyssnar pa musik lyssnar dom bara till sjalva musiken, och struntar i melodin, texten och meningen med orden. Vissa andra bryr sig inte sa mycket om musiken i sig, utan fokuserar pa budskapet. Jag vet inte vad som hande med mig, men jag lyssnar pa musiken och melodin, lar mig texten men reflekterar sallan over vad orden egentligen betyder. Jag lar mig orden for att kunna sjunga med melodin, som ar det absolut viktigaste i hela sangen. Dock hander det att jag verkligen lyssnar till texten (och oftast sker detta genom att jag laser texten samtidigt som jag lyssnar, for annars tappar jag koncentrationen) och da kan det handa att jag gillar en lat fastan melodin inte ar den basta... men det hander sallan. Jag vet att vissa valjer att inte lyssna pa vissa artister bara for att dom har vissa bestamda asikter som ahoraren inte sympatiserar med, och dessa manniskor ifragasatter ofta folk som lyssnar pa sadan musik (som den forsta ahoraren inte gillar) och undrar om dom verkligen vet vad musiken star for. Jag ar en san mannska som valdigt latt skulle kunna fa sanna kommentarer fallda till mig, eftersom jag oftast inte bryr mig alls om vad laten EGENTLIGEN handlar om och star for. Dock maste jag saga att det gor inte sa mycket. Jag menar, man kan inte vara perfekt jamt.

Anledningen till att jag babblar om detta ar for att tack vare att jag inte lyssnar pa vad texterna egentligen handlar om, utan borjar gilla en lat pga dess melodi (och musik), sa alskar jag laten nedan. Har bestallt albumet ocksa, for det visade sig att de hade fler bra latar (med samma budskap) och det vill jag garna kunna hora i bilen. Gruppen heter Group 1 Crew och dom gor kristen musik. Hade nagon sagt det till mig innan jag horde laten hade jag antagligen inte ens velat hora, men tur for mig att OTH inte talar om sant innan dom valsignar oss med ny musik. Lyssna, den e bra :)


( Group 1 Crew - Forgive me )

Kommentarer
Postat av: syster

hmmm.... Den säger "...this video is no longer available."
:-(

2008-01-17 @ 00:31:20
Postat av: Skrika

Det funkade har :S Sok pa "Group 1 crew" och sen typ forgiven eller forgive me

2008-01-17 @ 01:32:40
Postat av: Moa

Tänkte bara säga hej och höra hur du har det? :)

2008-01-17 @ 09:02:43
Postat av: grandma

Min PC säger samma som sôsteras. kram

2008-01-17 @ 10:49:52
Postat av: syster

Grandma - gör som jag, gå in på www.youtube.com och sök (fältet "search") på det som Erika skriver. Då får du upp en lista som du kan scrolla o leta i...

2008-01-17 @ 20:15:20
Postat av: Mamma

Ah!!!
Kram

2008-01-18 @ 16:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0