Walls

Funderade pa hur mycket man egentligen kan forstora for sig sjalv (eller iaf lata sig sjalv ga miste om), till exempel nar det galler relationer till manniskor (och da menas bada vanskaps- och karleksrelationer, for forst tankte jag bara pa vanner men ja menar, de funkar for vilket som).
Det jag tankte pa var hur man hellre valjer att kora ett sakert race, inte ge ut allt for mycket utav sig sjalv, in case man inte far lika mycket tillbaka, och pa det sattet inte komma allt for nara manniskor och inte fa ut lika mycket utav en relation. Jag menar, man ska alltid vara sa himla radd for vad den andra parten tanker och tycker, och man maste alltid se till att halla balansen, och aldrig ge mer an den andre, for sa fort du gor det ar det kort om du inte far lika mycket tillbaka, vad det an ar.

Sa fort du bryr dig minsta lilla om nagon ar du sarbar, darfor gor du bast i att aldrig bry dig om nagon, iaf ge ett sken utav att det ar sa det ligger till. Pa sa satt skyddar du dig mot eventuella besvikelser och embaressments i form av att bry dig om nagon som inte bryr sig lika mycket om dig. Synd att det allt for ofta gar fel, eftersom bada tva spelar samma spel, och egentligen bara lurar skiten ur varandra istallet for att arligt saga "jag bryr mig faktiskt riktigt mycket".

Folk slapper inte in annat folk for nara heller, eftersom det ocksa gor en sarbar (bland annat). Jag och Shomi brukade kalla det murar; folk satter upp en mur for att skydda sig sjalv, lagger sedan pa en fasad och spelar pa det. Vissa har det ganska latt att riva ned muren om man borjar komma nara nagon, andra gor det bara for nagra fa, nagra riktigt nara. Sen har vi dom som nog aldrig gor det, som ar alldeles for radda for att bli sarbara att dom hellre haller folk pa mils avstand fran dem sjalva an att vara uppriktiga med vad som verkligen finns i dem. Dessvarre ar det sa att ju svarare nagon har att riva sin mur, ju svarare blir det for dom i relationer till manniskor. Inte bra alls dar. 

Manga gor sahar, jag tror inte att jag ar ett undantag allt for ofta, sa det ar ingen predikan eller nagot. Jag bara tankte pa det, och det suger faktiskt ganska grovt.


Horde en lat igar pa radion, hade aldrig hort den forut. Av nagon konstig anledning lyssnade jag pa texten (och ni kanske minns vad jag skrev om mig och texter?), och jag maste saga att den var riktigt bra. Var nog den som fick mig att borja fundra. Lagger upp texten bara for det :)


*

A strangled smile fell from your face
It kills me that I hurt you this way
The worst part is that I didn't even know
Now there's a million reasons for you to go
But if you can find a reason to stay

I'll do whatever it takes
To turn this around
I know what's at stake
I know that I've let you down
And if you give me a chance
Believe that I can change
I'll keep us together
Whatever it takes

She said if we're gonna make this work
You gotta let me inside even though it hurts
Don't hide the broken parts that I need to see
She said like it or not it's the way it's gotta be
You gotta love yourself if you can ever love me

I'll do whatever it takes
To turn this around
I know what's at stake
I know that I've let you down
And if you give me a chance
And give me a break
I'll keep us together

I know you deserve much better
Remember the time I told you the way that I felt
And that I'd be lost without you and never find myself
Let's hold onto each other above everything else
Start over, start over

I'll do whatever it takes
To turn this around
I know what's at stake
I know that I've let you down
And if you give me a chance
Believe that I can change
I'll keep us together
Whatever it takes


( Lifehouse - Whatever It Takes )

Kommentarer
Postat av: syster

skickar en elektronisk K-R-A-M bara... :-)

2008-01-31 @ 16:22:15
Postat av: Mamma

Intresseväckande tankar och en mycket god analys av mänskligheten. Kram på dig!

2008-02-01 @ 02:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0