Jag blev glad idag

Vi hade precis stängt affären. Alla var på bra humör och skrattade. Jag gick bort till min cykel, eftersom jag är så jäkla duktig och cyklar till jobbet varje dag. Där i hördnet sitter det en stor lampa för att vi inte ska famla runt i mörkret när vi går hem. Jag råkade snegla upp i ljuset och vad ser jag? Små, små, små vita prickar åka upp och ned, fram och tillbaka i vinden. Snö!! Jag ropade "Det snöar!!" och blev jätteglad. Jag trodde verkligen att det snöade, sådana där små, små flingor. Mina kollegor slog ned min entusiasm väldigt snabbt, "Nej Erika, det regnar". Jag ville inte tro dem först men fick ge mig efter ett tag, det var väl bara regn. Cyklade sedan hem besviken.

Kanske ska man vara glad så länge det inte snöar? Det kommer ju bara bli svårare att cykla till jobbet, slask på marken är ju som gjord för att ramla i. Men visst hade det varit mysigt med snö? Har haft vinter känsla ett par veckor nu så det känns som om att det är på tiden.

Jag älskar snö och jag älskar vintern. Jag föredrar kyla hundra gånger framför värme. Jag älskar att bylsa på mig massa kläder och att kunna använda tjocktröjor utan att ens behöva fundera över om det kommer bli för varmt. Jag kommer ihåg när jag var liten och jag och Linda alltid sprang ut när den första snön kom. Det var alltid såna där STORA flingor, som la sig jättesnabbt, och mitt i allt det studsade vi runt med alldeles för lite kläder. Det var roligt. Jag är dock rädd att jag inte kommer få se så mycket snö i år, med tanke på att jag bor här ute, alldeles för nära havet för att snön skall bli som den blir i skogshöjden. Finns inte mycket som är vackrare än skogshöjden när det har snöat sådär jättemycket så att allt är vitt, till och med bilvägen. Dessvärre har det huggits ned alldeles för mycket skog däruppe, och mer ska det bli. Det borde vara förbjudet att hugga ned skog som barn lekt i när de var små. Usch. Jag får se till att ta mig upp dit när snön har kommit för att vandra runt i den. Definitivt.

Jag har många minnen förknippade med snö. Får se om det blir några nya.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0