Stay with me, don't fall asleep too soon.

I helgen träffade jag gamla kompisar. Eller gamla är fel att säga, men med det menar jag kompisar jag har haft väldigt länge. Hur som helst. Jag fick berättat för mig, av en slump, att en av dem i somras kört av vägen. Han hade svimmat vid ratten, i 90 km/h. Det är ingen liten sak i sig, risken att du ska dö är förbannat stor. Kör du dessutom utan bälte ökar risken som fan, inget man behöver vara en einstein för att fatta. Denna kille körde av vägen i 90 km/h utan bälte. Han  blev inte ens skadad. Han hade turen att köra ned i ett dike istället för in i en bergvägg. Han kvicknade till när bilen stannat och kunde själv kliva ur bilen för att larma polisen. Tur tyckte han, så han slapp betala böter för att ha kört utan bälte. Jag vet många som kör utan bälte, och ännu fler som kör med bälte endast för att inte riskera att slippa böter. Jag skiter i hur mycket folk suckar åt mig, hur onödig o löjlig vissa tycker jag är, jag åker inte utan bälte och kör inte en enda männska som inte tar på sig det. Jag tänker inte låta någon i min närhet utsätta sig för riskerna, även om de själva vill. Sorry.

Det är skitäckligt o höra när sånt här händer, för man tänker "om". OM det inte gått så bra, OM det hade gått åt helvete. Jag har en massa exempel på händelser där folk lika gärna hade kunnat dött i en smäll. Som tur är har ingen gjort det.. än. Jag hoppas att det inte händer.

Jag hade på MTV imorse, något jag aldrig brukar ha. Hörde den här låten. Fick för mig jag hört den förr, men vet inte. Fin är den iaf.


(DJ Ironik - Stay with me)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0