Jag och min vän Erik*

Det här är jag och min vän Erik*. Bilden är tagen den 23 mars för två år sedan. Jag har känt Erik* i fem år, varit vän med honom i fyra år. Inte en enda gång har jag kysst Erik*. Inte en enda gång har jag hånglat med Erik*. Inte en enda gång har jag haft sex med Erik*. Han har heller inte försökt göra något av ovanstående, aldrig. Dock har vi delat säng flera gånger. Han är kille, jag är tjej. Vi har fortfarande inte haft sex, fastän vi sovit tillsammans.



Jag har förstått att det är svårt för många att tro på detta. Det gör mig upprörd, inte för att jag inte blir betrodd för det gör mig ingenting, jag svarar inte inför någon annan än mig själv. Det som gör mig upprörd, och som är sorgligt, är att så många människor inte kan ha en vänskapsrelation till det motsatta könet. Att så många missar vänner, bara för dom har fel kön. För mig är det så naturligt att ha killkompisar, det har alltid funnits fler killar än tjejer omkring mig, killkompisar. Jag tycker det är ganska sorgligt att höra att inte alla kan ha det så (att ha kompisar av båda könen, inte mer av det ena än det andra), att de uppenbarligen är kåta på varenda kompis dom har av motsatt kön och att dom hade tagit alla chanser för att få göra något mer än kramas med dom. Synd, ni är instängda.

Ja, jag kan väl inte annat än skatta mig lycklig för att jag lyckats hitta vänner som inte vill ligga med mig (och som jag inte vill ligga med heller), alla har väl inte samma tur. Nu ska jag sova i min säng, ensam. Jag sov inte där ensam i fredags. Någon märkbar skillnad när jag går i lägger mig i natt? - Det kommer vara kallare att sova. Gonatt.

* = Eriks namn kan bytas ut mot till exempel Kim, Aleks eller varför inte Shomi (med reservation för hennes kön). Det är inte personen ifråga som är intressant, det handlar om vilken vän som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0