Utmanad av Hanna - 100 frågor och svar om mig

  • 1) Tre namn jag lyssnar till: Erika, Syster, Säl :D  
  • 2) Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag klarar det mesta om jag bara vill.
  • 3) Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag inte alltid litar på att jag kan vissa saker.
  • 4) Detta är jag rädd för: Att saker jag tycker om ska brinna upp... och småkryp.
  • 5) Tre saker jag vill ha varje dag: Musik, kramar och skratt.
  • 6) Tre saker jag absolut inte kan göra: Teckna fint, städa ordentligt, stressa ner
  • 7) Detta tycker jag om att göra: Sjunga, åka bil, kramas
  • 8 ) Detta vill jag göra just nu: Vara ledig ett par månader och resa runt till dom som inte bor nära.
  • 9) Bästa känslan: Att vara kär och veta att personen i fråga känner samma för en själv.
  • 10) Värsta känslan: Besvikelse
  • 11) Egenskaper jag gärna vill att min partner har: Intelligent, musikalisk, självsäker, omtänksam, målmedveten, trygg, förstående, rolig... och snygg ;)
  • 12) Är jag kär just nu? Nej det var länge sen.
  • 13) Jag vill gifta mig? Ja
  • 14) Följande saker vill jag göra innan jag dör: Utbilda mig och börja arbeta, ta väldigt många fler sånglektioner, lära mig spela piano, leva svenssonliv med äkta man, barn, villa, volvo och hund om det måstes, resa; äta glass i Italien, se Red Wood trees i Kalifornien, uppleva regnskogen i norra Indien, tölta på Island.. Det finns nog mycket mer..
  • 15) Min käraste ägodel? Vet faktiskt inte, men risken finns ju att det är vissa av mina gosedjur.
  • 16) Något jag vill ha i present: Bra engelska pocketböcker, cd-skivor
  • 17) Detta har jag på mig just nu: Träningsbyxor och linne.
  • 18) Favoritkläder: Tjocktröjor och stora byxor.
  • 19) Favoritdjur: Katt.
  • 20) Följande musikstilar tilltalar mig mest: Det mesta jag kan sjunga med i, kan inte säga ngt specifikt.  
  • 21) Favoritlåt just nu: Finns många.
  • 22) Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: På gymnasiet funkade det mesta utom historia, och svenska B då kursen i princip bara handlade om literaturhistoria.. Musik har alltid funkat bra.
  • 23) Stjärntecken: Kräfta.
  • 24) En bok jag älskar: Twiglight
  • 25) En film jag älskar: Fucking Åmål
  • 26) Tv-program jag gillar: One Tree Hill
  • 27) Favoritdoft: Calvin Klein Euphoria
  • 28) Detta äter jag gärna: Avocado, chokladdoppade nötter 
  • 29) Dricker helst: Jucie, Sprite, Flädersaft.. dessvärre allt för mycket söta drycker. Dock INTE Coca Cola.
  • 30) Favoritgodis: Choklad
  • 31) Hit vill jag gärna åka på semester: Känns som om att detta nämndes tidigare, men utöver det ligger USA bra till.  
  • 32) Färg på mina ögon: Gröna.. oftast.
  • 33) Min längd: 158 cm.
  • 34) Jag tror på: Att är det meningen så är det.
  • 35) Jag spelar: ehm... singstar?
  • 36) Personer jag beundrar: Par som får sitt äktenskap att fungera och är gifta livet ut.
  • 37) Så här bor jag: Inneboende hos syster i lägenhet i Västra Frölunda.
  • 38) Antal döda krukväxter i hemmet? Inte så många, det är inte jag som sköter dom ;)
  • 39) Det här tänder mig: Självsäkerhet..?
  • 40) Det här gör mig avtänd: Allt för mycket.
  • 41) Favoritfärg: Svart.
  • 44) Favoritcitat: ehm... kommer inte på något just nu :P
  • 45) En hemlighet jag vet: -
  • 46) Bästa present jag fått: Synten kanske?
  • 47) Senast köpta skiva: Det blev sju stycken sist; Jill Johnson - Roots and Wings, Rickard Wolff - Pojken på månen, Fugees - The Score, Björn Rosenström - Låtar som är sådär, Björn Rosenström - Pop på svenska, Sofia Karlsson - Svarta Ballader, Dolly Parton - The Essential.
  • 48) Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: haha!... ehm... mina handleder (smalast) :D
  • 49) Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Det mesta, kärlekshandtagen e väl värst :P 
  • 50) Udda förmåga/egenskap: Kan lägga en fot bakom nacken.
  • 51) Om jag vore ett djur skulle jag vara: En papegoja :D
  • 55) Vad lyssnar du på just nu? "I wish I was a punkrocker"
  • 56) Vad har du gjort/ska du göra idag? Jag har jobbat och ska endast ta det lugnt resten av kvällen.
  • 57) Var är dina föräldrar födda? Ehm... Mamma är nog född.. i Sävedalen eller något, Göteborg någonstans.. Pappa föddes nog i Jönköping :P
  • 58) Vad är det senaste du installerade på datorn? Säkert någon mediaspelare när något jag laddat ned inte funkade.
  • 59) Vilken är din favoritrestaurang? UNO Chicago Grill är inte fel.
  • 60) När badade du i en pool senast? I Usa på Babysim med Michael, så kanske i  maj? 
  • 61) Hur många barn vill du ha? Två eller tre.
  • 62) Vilken musikstil tycker du mest illa om? Death Metal eller vad det kallas. Mysko elektroniskmusik är ingen hit heller.
  • 63) Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Nej.
  • 64) Vad har du för TV-kanaler? Syster har dom vanliga. 
  • 65) Har du åkt moped någon gång? Jo du :P
  • 66) Har du busringt någon gång? Jepps :P
  • 67) Har du fått felparkeringsböter? Nepps, har väl inte kört tillräckligt mycket bil för det :P 
  • 68) Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? Har alltid sagt nej, men nu vet ja inte.. kanske.
  • 67) Vilken är den plats längst bort som du har besökt? USA, Chicago (mellan landning) tror jag.
  • 68) Har du en egen trädgård? Nej.
  • 69) Vilken är din favorit bland tecknade serier? Får väl härmas lite; Bamse.
  • 70) Kan du alla orden i nationalsången? Jajemän
  • 71) Badkar eller duschkabin? Dusch... fast det är ju bra att ha ett badkar också.
  • 72) Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Bra fråga, minns inte vad jag sett för filmer. Såg "Save the last dance" häromdagen, den var hyfsat bra, sådär lättsam som det ska vara.
  • 73) Favoritpizza? Kebabpizza fast med kyckling istället + fetaost från Athena.
  • 74) Chips eller popcorn? Chips
  • 75) Vilken färg på läppstift använder du? Använder inte läppstift.
  • 76) Har du rökt jordnötsskal någon gång? haha, nej :D
  • 77) Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Nej
  • 78) Apelsin- eller äppeljuice? Äppeljucie
  • 79) Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Åt kinamat med Erik och Kim igår.
  • 80) Favoritchoklad? Marabou.
  • 81) När röstade du senast? Förra valet.
  • 82) När åt du en hemodlad tomat sist? Säkert hos mormor någon gång förra året.
  • 83) Har du vunnit en prispokal någon gång? Nae..
  • 84) Är du bra på matlagning? Nej det skulle jag väl inte vilja påstå.
  • 85) Klarar du att tanka själv? Jadå
  • 86) Har du beställt något från de där shoppingprogrammen de visar på TV? Nej
  • 87) Pepsi eller Coca Cola? Inget helst.
  • 88) Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Ja, på Ica? :P 
  • 89) Vad var det senaste du handlade? Aftonbladet och Macken-DVD :D
  • 90) Har du kräkts offentligt? Ja.. för första gången väldigt nyligen. Haha!
  • 90) Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Svår fråga med tanke på att det är väldigt viktigt för mig att få en stadig ekonomi, men utan kärlek är väl inget annat värt något så nej, det blir den sanna kärleken.
  • 91) Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nae... det vet jag inte.
  • 92) Har du ringt något betalnummer? Det har jag nog.
  • 93) Kan man vara vän med sitt ex? Ja, om man verkligen inte har några känslor kvar för varandra.
  • 94) Vem var det du besökte på sjukhus senast? Bra fråga, det var länge sen.
  • 95) Hade du mycket hår som liten bebis? Ne :P 
  • 96) Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Det man får om man inte talat in något själv.
  • 97) Vad har du i din väska? Plånbok, nycklar, kalender, block, pennor, batterier, hårspännen, läppglans... och massa annan skit 
  • 98) Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Borstar tänderna
  • 99) Vad har du att vara tacksam för? Att jag får bo hos min syster så länge, att jag fick jobb direkt när jag kom hem från USA, säkert massa annat med :P
  • 100) Var hittade du den här listan? Blev utmanad av Hanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0