Just slightly worse

När allting redan är komplicerat och problematiskt och man redan tycker att situationen är halvsvår att hantera, ja då ska ni se att den görs ännu lite svårare. Jag kommer inte säga att den är ohanterbar, för det går alltid att hantera och jag ska inte säga att jag inte orkar med, för man orkar alltid. Det som inte dödar, det härdar. Men jag hade varit väldigt glad, om det bara hade löst sig med ett fingerknäpp och jag hade kunnat få fokusera på vad som är viktigt - skolan.

Jag har kommit med på SPV-kurs - sjuksköterskekurs typ. Mycket eftertraktat. Man går en kurs i en och en halv månad ungefär och tar examen i den. Sedan kan man börja arbeta på sjukhus i som vakt (till patienter som behöver ständig tillsyn). Det tjänar man pengar på och man får massa bra erfarenhet. Och ja, man kan tycka att jag kanske skulle vänta med detta till senare, men för det första så är det jäkligt svårt att få platser, och för det andra kommer nästa termin vara fullare än denna. Så jag kör på. Man klarar allt om man vill, och dommen kommer i januari när vi ser om jag består mina examen. Vi får väl hoppas.

Innan dess skall jag sälja lägenhet i Trollhättan och skaffa ny bostad. Vi får hoppas att det går bra, hoppet är det sista som överger människan ^^

Peace


Kommentarer
Postat av: Moster Margareta

Hej du! Så rätt du har, man klarar allt, man blir starkare av det som inte dödar etc. Fast visst, det skulle vara skönt om det bara gick att knäppa med fingrarna och vips, så var lösningen där. That's not real life.....Ha det bra i Köpenhamn och ta väl hand om dig!

2009-10-21 @ 20:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0