Mina drömmar

Det är inte alltid jätteroligt att vara mig och drömma på det vis jag drömmer. Egentligen borde jag kanske sluta sova länge och ställa klockan tidigt, för att minska antalet timmar REM-sömn. Jag brukar nämligen drömma supertydliga saker om folk som jag känner så att jag tror att saker och ting har hänt i verkligheten. Jag kan drömma att jag bråkar med folk, så att när jag sen vaknar är uppriktigt förbannad på personen i fråga och det kan ta en hel dag att släppa det. Jag kan drömma att jag har känslor för någon som jag egentligen inte har, vilket är mycket förvirrande när jag vaknar. Det händer också att jag drömmer att folk dör, och DÅ är det inte roligt. Något annat som ofta är mycket förvirrande är att en dröm ibland startar med en person, som sedan långsamt fade'ar över till att vara någon annan, fast fortfarande i samma roll.
Jag tror inte att jag är unik på något sätt, jag vill bara säga att ibland är det mindra roligt

I natt gifte jag mig, med en hyfsat nära vän. Det om något var underligt. Vi hade ett bröllop, vänner var där och jag var superlycklig. Från början betedde vi oss verkligen som ett äkta par och vi var jättekära. Sedan övergick det till att vi fick den normala relation vi har, men vi fortfarande tyckte att det var en bra grej att vi gift oss. Vi skulle låta tiden gå, vi skulle vara gifta och sen se hur vi ville ha det. Vi skulle inte vara otrogna mot varandra, men vi skulle inte leva ihop heller. Jag hade dessutom bara en ring, något jag tyckte var lite märkligt i drömmen.

Jag googlade vad det betyder om man drömmer att man gifter sig (Jag själv tror inte på sånt men Shomi talar alltid om för mig vad mina drömmer betyder, om hon "vet"): "En lycklig kärleksupplevelse". Ja det hade väl inte varit fel.

Sedan fortsatte drömmen att handla om andra människor och andra lite mer irriterande saker. Då blir man trött. Det mest irriterande med att drömma så verkligt och detaljerat som jag gör är att det allt för ofta dyker upp folk i ens drömmar som man faktiskt försöker bli av med. Det är nästan så att jag tycker att man är lite hjälplös när man drömmer - finns inte mycket man kan göra för att påverka vem som ska få vara med.

Hur som helst. Jag blev gift i natt :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0