Att komma hem - och att välja ett.

Jag kom till Trollhättan i måndagskväll och har idag och igår njutit av staden och människorna i den. Jag har strosat runt stan, kört diverse skojiga fordon och sett folk jag inte sett på länge. Det är skönt att komma hem för det sprids ett lugn i kroppen. Dels enbart genom att se staden - trygga lilla Trollhättan som jag känner utan och innan. Dels också pga vissa människor. De inger bara ett lugn och man kan bara sitta i deras sällskap och andas, glömma all stress som finns. När jag inte är här glömmer jag hur mycket jag faktiskt älskar den här staden, trots att den är liten och det bor massa infödingar här :P Den här gången har jag bott i Skogshöjden i mammas lägenhet. Det har också varit riktigt nice för ingen plats på jorden är så fridfull som Skogshöjden.. (om man inte kikar bakom skolan där allt för unga människor sysslar med allt för vuxna saker).

Att Trollhättan och folket här är så fantastiskt är ganska jobbigt. Köpenhamn är nämligen också fantastiskt. Staden är full av liv och supervacker om sommaren. Och folket - jag har aldrig funnit så många fantastiska människor på ett och samma ställe på samma gång. I Köpenhamn finns människor som trots att de bara kännt mig i ett år förstår saker med mig bättre än någon annan. Det fanns en anledningen till att jag inte åkte till Linköping i januari - jag kunde inte tänka mig att läsa utan dessa människor. Därför älskar jag att vara i Köpenhamn - också.

Och allt detta kommer bli jobbigt. För efter sex år i Köpenhamn kommer jag ha skapat mig ett väldigt stabilt liv där. Och det är inte helt som vissa andra utlandsstudier, dit en massa utländska studenter åker och sedan åker hem till sina hemländer efter. Alla jag läser med kommer troligtvis bo kvar i Danmark, och många av dom kommer vara i Köpenhamn. Det innebär att jag förr eller senare kommer behöva besluta mig för var jag vill ha mitt liv - var mitt hem ska vara. Det kommer bli supersvårt och jag ser verkligen inte fram emot det.

Vi får se vad som händer. Men just nu njuter jag av att vara hemma i Trollhättan, nära människor jag inte kan vara utan.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0