Behind enemy walls.

Imorgon börjar jag jobba klockan 13.00. Man hade kunnat tro att jag nu sitter och ser fram emot den långa sovmorgon jag tänkt unna mig imorgon. Så är inte fallet, dessvärre. Imorse när jag åt flingor lyckades jag (eller flingorna?) med att kicka loss en del av min retainer (den ståltråd jag har på baksidan av mina tänder) från limmet. Denna måste limmas på igen vilket jag ska göra imorgon klockan 9.00. Man hade kunnat förvänta sig att detta skulle ske i Frölunda eftersom jag är skriven här nuförtiden och vi inte alls bor långt ifrån Folktandvårdens lokaler här, men icke. Jag fick ringa till tre olika kliniker i västra Göteborg idag (som alla har stängt fram till 9 augusti) innan jag fick tag i ett nummer till akuttandvården i Göteborg. Denna ligger i stan vilket innebär att jag ska hemifrån knappt en timma innan min mötestid. Heaven. Det kommer dessutom kosta mig 500 kr (tack för vårdnadsbidrag - annars hade det varit 800 kr) vilket kanske inte är jätteroligt att betala för lite superlim och fem minuter under en värmelampa. Men jag klagar inte. Tidigare i år var jag hos tandläkaren i Trollhättan då jag var fullt övertydgad om att mina tänder eroderat jättemycket och att jag dessutom höll på att få tandlossning. Inget av det stämde och trots att jag fick träffa både tandsköterska OCH tandläkare behövde jag inte betala någonting. De var supersöta, så imorgon ska jag betala de där dyra pengarna utan gnäll.

Men roligare hade man kunnat haft för dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0