Skyddsänglar

Igår gästade Jonas Gardell Allsång på Skansen. Jag tycker att Jonas Gardell är en fantastisk människa och skulle jag gå och bli religös en dag skulle jag vilja ha honom som predikare. Det är han väl redan delvis, han predikar om kärlek oftare än Guds ord. Igår, efter att han var klar med sin stand-up, gjorde han en snygg övergång till sin allsångslåt Aldrig ska jag sluta älska dig.


Vi är bara tillfälliga gäster i varandras liv
men ibland händer det att vi finner den eller dem i våra liv som blir bestående
och vi reder åt dem ett litet bo
i våra hjärtan
och bevarar dem där
och vi utser oss till skyddsänglar åt dem
och ber för dem hela tiden
till Gud.


Jag är inte säker på att det framgår av texten men han menade på att vi utser oss till skyddsänglar åt folk genom att, kanske bara i det tysta, lova att alltid vara där för dem vad som än händer.

Jag tror inte alltid att det sker medvetet, men visst är det sant. Jag har i vart fall, kanske utan att tänka över det, utsett mig själv till skyddsängel till flera personer och för dessa kommer jag alltid finnas. Vissa är självklara, andra kanske mer otippade., men för dem finns jag alltid. Oavsett vad som händer, och jag tror oavsett hur lång tid det går, så kommer jag alltid finnas där. På gott och ont.



(Jonas Gardell - Aldrig ska jag sluta älska dig)

Kommentarer
Postat av: kim

Jag vet att du menar mig:-P

2010-07-28 @ 15:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0